نسخه چاپی

اجازه حضور مادر سر كلاس

عکس خبري -اجازه حضور مادر سر کلاس

یك شنبه ۳۱ شهریور زنگ شكوفه‌ها در سراسر كشور طنین انداز می‌شود و یك میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز به كلاس اول راه می‌یابند كه با مجوز آموزش و پرورش در صورت بی‌تابی دانش‌آموز والدین اجازه حضور در كلاس درس را دارند.

به گزارش نما، فردا ۳۱ شهریور نخستین تجربه حضور کلاس اولی‌ها در مدرسه رقم می‌خورد که بر این اساس یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در سراسر کشور به کلاس اول وارد می‌شوند که ۹۵ هزار نفر از کلاس اولی‌ها تهرانی هستند.

دانش‌آموزان کلاس اولی سال‌هاست که یک روز قبل از شروع سال تحصیلی جدید یعنی در روز ۳۱ شهریور به مدرسه می‌روند و با برگزاری جشن شکوفه‌ها توسط معلم و کادر مدرسه مورد استقبال قرار می‌گیرند به این ترتیب با فضا و محیط مدرسه آشنا شده و در روز اول مهر با امادگی بیشتری در مدرسه حضور می‌یابند.

برخی از کلاس اولی‌ها ممکن است در روز نخست حضور در مدرسه احساس بی‌تابی کرده و ترس جدایی از مادر کودک را دچار نگرانی کند اما طبق گفته‌های علی اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان کلاس اولی ممکن است هنگام حضور در مدرسه احساس دلتنگی کنند بنابراین مادران آنها اجازه دارند تا همراه آنها به مدرسه رفته و حتی اگر دانش آموز بی تابی کرد با او سر کلاس درس بروند.

برخی از روانشناسان معتقدند برای مقابله با ترس کلاس اولی‌ها از مدرسه والدین به خصوص مادر باید روز قبل از حضور کودک در مدرسه با او درخصوص مدرسه صحبت کرده و تلاش کند تا از جملات زیبا برای توصیف فضای مدرسه استفاده کند.

فاطمه قربان معاون اموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درخصوص نخستین روز حضور کلاس اولی‌ها در مدرسه گفت: برای کلاس اولی‌ها برنامه‌ای شاد و در زمانی کوتاه برگزار و اجرا شود تا نخستین روز حضورشان در مدرسه با خاطره‌ای به یادماندنی همراه باشد و مطابق سال‌های گذشته هنگام ورود دانش‌آموزان از زیر قرآن عبور داده شوند و با شیرینی و شکلات از آنها پذیرایی می‌شود و کتاب‌های دانش‌آموزان کلاس اولی در روز ۳۱ شهریور به دستشان می‌رسد.

امسال جشن شکوفه‌ها با حضور علی اصغر فانی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در دبستان دخترانه حضرت فاطمه زهرا در اسلامشهر برگزار می‌شود و با نواخته شدن زنگ شکوفه‌ها بیش از یک میلیون دانش‌آموز نخستین حضور خود در مدرسه را تجربه خواهند کرد.

۱۳۹۲/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...