نسخه چاپی

گزارش یونیسف از كودكان آواره سوری

صندوق كودكان سازمان ملل با اعلام اینكه بیش از 4000 كودك سوری بدون سرپرست از این كشور فرار كرده‌اند، تاكید كرد: این كودكان به شدت در معرض خطر تجاوز وسوء استفاده قرار دارند.

به گزارش نما به نقل از شبکه خبری راشاتودی نوشت: صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد که اعضای کمک‌رسان سازمان ملل اسامی 4150 کودک سوری آواره را ثبت و شناسایی کرده‌اند.

ماریکسی مرکادو، سخنگوی یونیسف در این خصوص گفت: بسیاری از این کودکان به کشورهای همسایه سوریه فرار کرده‌اند. ما تلاش می‌کنیم تا برای خانواده‌های سوری منبع درآمدی فراهم کنیم، اما متاسفانه از بازگرداندن این کودکان به مدرسه مایوس و ناامید شده‌ایم.

سخنگوی یونیسف گفت: هر یک از این کودکان سوری شاهد و یا قربانی خشونت‌های وحشیانه‌ای بوده‌اند.

دست کم 1698 تن از کودکان سوری که در لبنان ساکن شده‌اند، به عنوان کارگران ارزان قیمت در مزارع استفاده می‌شوند. این کودکان هیچ انتخاب دیگری ندارند و در ازای کاری که انجام می‌دهند، غذا، آب و سرپناه دریافت می‌کنند. بسیاری از آن ها نیز سرپرست خواهران و برادران کوچکتر خود هستند و به منظور نجات خانواده‌هایشان از رفتن به مدرسه دست کشیده‌اند.

ماریا کالیویاس، مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا یونیسف گفت: خانواده‌های سوری پس از گذشت دو سال و نیم جنگ داخلی در این کشور، فقیر شده‌اند. آنها اغلب به منظور ادامه زندگی خود با هزینه‌های زیادی روبرو هستند و در نتیجه کودکان این خانواده‌ها نیز باید کار کنند.

1170 کودک دیگر که اغلب کمتر از 10 سال سن دارند، در حال حاضر اردن را خانه خود می‌دانند.

کالیویاس گفت: ما نمی‌توانیم چادرهای دائمی داشته باشیم. هر شب ما چادرها را جمع کرده و روزانه آن‌ها را برپا می‌کنیم. بنابراین تصور کنید که بخواهیم 365 روز سال برای 300 هزار آواره دانش‌آموز چادرها را جمع و برپا کنیم.

براساس آمارهای سازمان ملل یک میلیون تن از دو میلیون سوری آواره را کودکان تشکیل می‌دهند.

۱۳۹۲/۶/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...