نسخه چاپی

كساني كه از بي خوابي رنج مي برند اين مطلب را بخوانند.

ارمغان طبیعت برای بهتر خوابیدن

مشكل در به خواب رفتن، بیدار شدن های مكرر و زود،‌ آشفتگی و كابوس و... از جمله اختلالات خواب است كه امروزه بسیاری از افراد گرفتار آن هستند. برای پیشگیری از مصرف داروهای خواب آور و عوارض آنها بهتر است روش های طبیعی به كار گرفته شود تا اثر سوئی سلامتی را به خطر نیاندازد.

به گزارش نما، بعضی از گیاهان فواید بسیاری بر بی خوابی دارند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
گل بابونه
سازمان سلامت جهانی تایید کرده است که مصرف بابونه برای تسکین آشفتگی عصبی و بی خوابی خفیف مفید است. جوشانده این گیاه از قرن ها پیش هنگام خواب نوشیده می شد و تاثیرات مسکنی و آرام بخشی آن کاملا شناخته شده است. هنگام مصرف یک قاشق غذا خوری بابونه خشک را در آب جوش دم کنید.
شکوفه پرتقال
شکوفه پرتقال خواصی از جمله آرامش بخشی و تسکین دهندگی دارد. این موارد در تپش قلب،‌ حملات اضطرابی و بی خوابی ثابت شده است. برای مصرف می توانید مقداری از عصاره آن را همراه با کمی روغن نباتی رقیق کرده و در حمام بدن را ماساژ دهید.
اسطوخودوس
اسطوخودوس که اغلب به شکل اسانس استفاده می شود در درمان اضطراب و در نتیجه اختلالات خواب مؤثر است. ریختن چند قطره از روغن آن در دستگاه بخور یاروی بالشت کافی است تا فضایی آرام برای خواب فراهم کند.
بادرنجبونه
ترکیبات موجود در این گیاه خواص آرام بخشی و خواب آوری دارد. می توان دم نوش آنرا مانند چای میل کرد. ماساژ ستون فقرات با اسانس بادرنجوبه که با کمی روغن نباتی رقیق شده نیز بسیار مفید است.
سنبل الطیب
سنبل الطیب از گذشته های دور مورد استفاده بوده و امروزه نیز تاثیرات آن بر آشفتگی های عصبی، اضطراب، بی خوابی و مشکلات مربوط به آن تایید شده است. می توان آن را به روش های مختلفی مانند دم نوش، قرص، عصاره مصرف کرد. البته جوشانده ریشه های خشک آن بوی نامطبوعی دارد.
شاه پسند
شاه پسند دارویی خواص متعددی دارد که از جمله می توان به درمان عصبانیت و ناراحتی اشاره کرد که معمولا عامل بازدارنده خواب راحت است. عموما توصیه می شود دم نوش آن2 تا 3 بار در روز میل شود.
گل ساعتی
این گیاه غالبا برای درمان استرس و اضطراب توصیه می شود که منشا بی خوابی هستند. آن را می توان در اشکال مختلف مصرف کرد که عموما کپسول آن وجود دارد. توصیه می شود برای کاهش علائم اضطراب 5/0 تا 2 گرم آن 3 تا 4 بار در روز میل شود.
زیرفون
زیرفون که خاستگاه اصلی آن اروپاست یکی از شناخته شده ترین گیاهان در درمان مشکلات خواب است. گل های آن برای درمان دردهای مختلف استفاده می شود که البته تاثیرات آرام بخشی آن معروف است. 3 تا 4 گل زیرفون را در آب جوش دم کنید و چندین بار در روز بنوشید.

۱۳۹۲/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...