نسخه چاپی

آمریكا پیام انتخاب ملت ایران را شنید

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینكه آمریكا پیام انتخاب ملت ایران را شنید، گفت: روحانی تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌كند.

به گزارش نما، عوض حیدرپور شهرضایی با اشاره به اظهار تمایل رییس جمهور آمریکا برای مذاکره با ایران بر اساس احترام متقابل گفت:پیام ملت ایران بعد از انتخابات 24 خرداد 92 بسیار شفاف و روشن بود و این پشتیبانی ملت از دکتر روحانی با ادبیات و شعارهایی که او در قالب تدبیر و امید مطرح کرد، تصویر روشنی از وضعیت فعلی جمهوری اسلامی ایران به غرب مخابره کرد.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: آمریکایی‌ها این پیام را شنیدند و علی القاعده با شرایط به وجود آمده، تاکید بر این است که بر مبنای برد-برد و مصالح ملت ایران با سایر کشورها از جمله آمریکا گفت‌وگو و مذاکره شود.

شهرضایی تصریح کرد: نامه نگاری انجام گرفته و پیش نیاز مذاکرات در نامه نگاری ها رد و بدل شده و آمریکایی ها این بار که روحانی به نیویورک می رود با نگاه به سوابق انقلابی، هوشمندی و سیاستمداری پیشنهادی‌هایی را مطرح می کنند.

وی ادامه داد: ملت ایران یکپارچه بر اساس منویات و تحت راهنمایی های رهبری پشت سر رییس جمهور هستند و او با این پشتیبانی در مذاکرات بسیار قرص و محکم می تواند اهداف جمهوری اسلامی ایران را پیگیری کند.

شهرضایی با بیان اینکه دکتر روحانی می تواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند،تاکید کرد: ملت ایران بر روی اصول عزت، مصلحت و حکمت در نظام جمهوری اسلامی اصرار و پافشاری دارند و با توجه به سوابق تحصیلی و سوابق کلاسیک دکتر روحانی و سوابق خدمتی او و برتری هایی که در مقایسه با سیاستمداران فعلی در نظام جمهوری ایران دارد با احمدی‌نژاد قابل قیاس نیست؛ بنابراین علی القاعده رفتار غرب با دکتر روحانی متفاوت‌ از رفتار با رییس دولت نهم و دهم است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: روحانی می تواند از فرصت ها بهترین استفاده را کند و دشمنی های دیرینه را به دوستی و مودت در چارچوب علاقه‌مندی‌های دو جانبه و رفع مشکلات موجود برای حل مسائل فی ما بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای غربی پیگیری کند

۱۳۹۲/۶/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...