نسخه چاپی

درخواست یك هنرمند از كاریكاتوریست‌های ایرانی

سیدمیثم آقاسیدحسینی هنرمند كاریكاتوریست از همه كاریكاتوریست‌های ایرانی خواست تا در آثارشان نسبت به جنگ‌طلبی‌های آمریكا در خاورمیانه واكنش نشان دهند.

به گزارش نما، سیدمیثم آقاسیدحسینی هنرمند کاریکاتوریست در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی فارس به لزوم اعلام موضع هنرمندان کاریکاتوریست نسبت به مسائل سیاسی منطقه اشاره کرد و گفت: متأسفانه هنرمندان کاریکاتوریست کشورمان مواضع و نگرش‌های سیاسی خود را از طریق آثارشان به وضوح مشخص نمی‌کنند.

وی افزود: کاریکاتور زبان گویای هنری و دارای طنز تلخی است که می‌تواند بزرگترین فجایع جهانی را با بیشترین تأثیرگذاری به تصویر بکشد و نیاز به ترجمه ندارد اما متأسفانه کاریکاتوریست‌ها در این زمینه فعال نیستند. این در حالی است که هنرمندان کاریکاتوریست سایر کشورهای جهان از جمله کوبا و اندونزی به وضوح موضع خود را در مقابل اتفاقات سیاسی از جمله احتمال حمله آمریکا به سوریه مشخص کرده‌اند و چهره شیطانی آمریکا را به تصویر کشیده‌اند.

وی افزود: من معتقدم که هنرمند کاریکاتوریست نباید نسبت به از بین رفتن مردم دنیا به ویژه مسلمانان بی توجه باشد و هر هنرمندی باید در آثارش سفیر صلح باشد و نسبت به وقایع غیر انسانی در سطح دنیا واکنش نشان دهد.

آقاسیدحسینی همچنین گفت: بسیاری از هنرمندان بیش از آن که به فکر کار کردن و مثمر ثمر بودن در کشور خود فکر کنند،‌بیشتر به فکر رفتن از ایران هستند و این موضوع باید آسیب‌شناسی شود چرا که اگر هدف ما صلح دوستی و انسان‌دوستی است که در کشور خودمان نیز می‌توان در این زمینه کار کرد و از این طریق به مردم دنیا کمک کرد.

این کاریکاتوریست جوان درباره مشکلات بسیار زیاد کاریکاتوریست‌ها در زمینه کاریکاتور مطبوعاتی و عدم تمایل مطبوعات به استفاده از کاریکاتور به ویژه سیاسی گفت: من هم با این مشکلات مواجه هستم ولی به هر حال همان طور که امام (ره) فرمودند باید وحدت کلمه داشته باشیم بنابراین آن چه را که به صلاح مملکت ماست باید انجام دهیم اما برخی هنرمندان کاریکاتوریست چشم خود را به روی این سخنان بسته‌اند.

وی افزود: من با قلم و آثارم می‌توانم با دشمنان مبارزه کنم و باید نسبت به جنگ طلبی آمریکا در منطقه خاورمیانه در آ‌ثارم واکنش داشته باشم. کاریکاتوریست‌ها باید این حرکت آمریکا را در جنگ طلبی علیه سوریه به سخره بگیرند و مواضع خود را نشان دهند تا به دولتمردان دنیا اعلام کنند که اگر در سخنانتان دم از صلح دوستی می‌زنید پس باید در رفتارتان نسبت به مردم دنیا نیز آن را نشان دهید.

وی افزود:‌کاریکاتور طنز تلخ و گزنده‌ای برای بیان این موضوعات دارد که قطعاً بسیار تأثیرگذار خواهد بود و از طریق رسانه‌های جهان دیده خواهد شد.

سیدمیثم آقاسیدحسینی در خاتمه از همه کاریکاتوریست‌های ایران خواست تا با ارائه آثارشان و اعلام مواضع شفاف در قبال سیاست‌های نادرست و غیر انسانی آمریکا در منطقه خاورمیانه واکنش نشان دهند و با قلم خود به حمایت از مردم دنیا و بشردوستی بپردازند.

۱۳۹۲/۷/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...