نسخه چاپی

وزیر بهداشت: اگر مردم داروی گران خریدند با وزارت بهداشت تماس بگیرند

وی خاطر نشان كرد: هیات نظارت هم بر روند اجرایی این تفاهم نامه نظارت می كند و همچنین سازمان غذا و دارو شماره تلفن هایی را اعلام خواهند كرد تا این تفاهم نامه به نحو احسنت اجرایی شود.

به گزارش نما، وزارت بهداشت طی تفاهم نامه ای با وزارت رفاه، کار و امور اجتماعی چهارصد میلیارد تومان، اول مهر ماه سال جاری به سازمان بیمه گر پرداخت خواهد کرد.

قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت در خصوص بودجه در نظر گرفته شده برای دارو گفت: تفاهم نامه ای بین وزارت رفاه، کار و امور اجتماعی با وزارت بهداشت بسته شده که قرار است هزار و هشتصد میلیارد تومان در اختیار بیمه ها قرار گیرد.

وی عنوان کرد: طبق این قرار داد یکم مهر ماه سال جاری وزارت بهداشت رقم اولیه را که حدود چهارصد میلیارد تومان است را به سازمان های بیمه گر پرداخت می کند و این سازمان ها هم در قبال آن به تعهداتی که پذیرفته اند باید عمل کنند.

وی خاطر نشان کرد: هیات نظارت هم بر روند اجرایی این تفاهم نامه نظارت می کند و همچنین سازمان غذا و دارو شماره تلفن هایی را اعلام خواهند کرد تا این تفاهم نامه به نحو احسنت اجرایی شود.

وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا قیمت داروها به قیمت اولیه باز می گردند گفت: قیمت تمامی داروها به قیمت اولیه باز نمی گردد و امکان پذذیر نیست ولی قیمت داروهای موجود در لیست سایت وزارت بهداشت باید به حالت قبل برگشته است و مردم برای خرید دارو می توانند به این سایت مراجعه کنند.

وی گفت: عمدتا دارهای وارداتی برای بیماران صعب العلاج قیمت هایی هست که ما به التفاوت نرخ بر روی داروها می رود آن هم به علت این است که ارزی که در اختیار شرکت های دارویی قرار می گیرند، حداکثر ارز مبادله ای است که با ارز آزاد ، این داروها قیمت هایی بیش از دو برابر داشته اند که با این تصمیم قیمت ها به سال آینده برخواهند گشت در صورت تخلف باید توسط مردم گزارش شود.

وی همچنین در خصوص رقم افزوده شده به داروها گفت: این رقم با اعلام وزارت بهداشت به آنها بر می گردد فقط باید با وزارت بهداشت در ارتباط باشند.

۱۳۹۲/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...