نسخه چاپی

توكلی: مرتضوی قول شرف داد برنگردد

عکس خبري -توكلي: مرتضوي قول شرف داد برنگردد

رئیس مركز پژوهش‌های مجلس در ابتدای جلسه علنی امروز پارلمان در مورد توضیحاتی درباره نحوه منتفی طرح استیضاح عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر كار، تعاون و رفاه اجتماعی ارائه كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، احمد توکلی نماینده مردم تهران و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) پس از اعلام منتفی شدن طرح استیضاح عبدالرضا شیخ اسلامی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، در صحن علنی مجلس اظهار داشت: هدف ما استیضاح‌کنندگان از ابتدا این بود که فردی که تناسب ندارد، در یک سازمان بزرگ اقتصادی، اجتماعی که 33 میلیون نفر کارگران و خانواده‌های آنان صاحب آن هستند، منصوب نشود.


وی افزود: ملاقات‌های خصوصی قبل از ایام نوروز انجام شد تا این انتصاب انجام نشود و حدود 20 نفر از نمایندگان مجلس به رئیس جمهور تذکر دادند که مرتضوی به عنوان مدیر‌عامل سازمان تامین اجتماعی منصوب نشود، از سوی دیگر تحرکات تشکل‌های دانشجویی نیز انجام شد اما نتیجه‌ای حاصل نشد و به ناچار‌ ما 15 فروردین ماه طرح استیضاح وزیر کار را به عنوان ابزاری برای فشار امضا کردیم تا فردی که نامناسب است، بر مقدرات مسلمانان حاکم نشود.


توکلی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: تلاش‌ها ادامه داشت‌ تا اینکه آقای مرتضوی به وسیله معاون خود چندین بار با بنده تماس گرفت و اصرار کرد تا بنده بین او و آقای زاکانی حکمیت کنم، بنده در ابتدا استنکاف داشتم و می‌گفتم بنده خودم یکی از امضا‌کنندگان طرح استیضاح وزیر کار هستم، اما آقای مرتضوی می‌گفت به دیانت بنده اعتماد دارد و فکر می‌کند توکلی فردی است که آخرت خود را به دنیایش نمی‌فروشد؛ به همین دلیل بنده حکمیت بین زاکانی و مرتضوی را پذیرفتم.


این نمایندگان مجلس در بخش دیگری از سخنانش متذکر شد: 13 ساعت جلسه حداقل به طول انجامید و 4 ضبط صوت با اطلاع همه تمام مذاکرات را ضبط کرد و حکمیت با دقت صورت گرفت، به لطف خدا پس از 15 ساعت دقت در مستنداتی که طرفین ارائه کردند، رای حکم به عنوان قاضی تحکیم نه به عنوان قاضی منصوب بر کناره‌گیری به طرفین اعلام شد. بنده در این زمینه به هیچ عنوان مصاحبه نکردم تا این فرآینده به نتیجه برسد و کنارگیری آقای مرتضوی محقق شود.


"دو روز بعد آقای مرتضوی از آقای حدادعادل در‌خواست وقت کرد و آقای مرتضوی دو ساعت و نیم با آقای حداد‌عادل صحبت کرد و در همان جا پذیرفت که استعفا دهد، متن استعفا را نوشت و نظر مشورتی آقای حداد‌عادل را اخذ کرد و قول شرف داد که به سازمان تامین اجتماعی بازنگردد‌."


توکلی بر همین اساس تاکید کرد: این توصیه آقای حدادعادل به نتیجه رسید و از عصر روز گذشته تا 11 شب چندین بار آقای مرتضوی با آقای حداد‌عادل تماس گرفت و تاکید کرد که روی قولش استوار است و درخواست کرد که آقای حداد‌عادل از استیضاح‌کنندگان بخواهد که استیضاح را منتفی کنند چرا‌که او دیگر استعفا داده است، آقای حداد‌عادل هم نامه‌ای نوشت و همین موضوع را به ما توصیه کردند و نمایندگان استیضاح‌کننده بیانیه انصراف از مطرح شدن طرح استیضاح را امضاء کردند.


پس از این سخنان توکلی، علی لاریجانی رئیس مجلس گفت: با پس گرفتن استیضاح، تعداد امضا‌های این استیضاح از حد نصاب افتاده و قابل طرح نیست.

۱۳۹۱/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...