نسخه چاپی

معاون رئیس ستاد كل ارتش سعودی بركنار شد

پادشاه عربستان در ادامه تغییرات اخیر در مؤسسات نظامی و امنیتی سعودی، معاون رئیس ستاد كل ارتش این كشور را نیز تغییر داد.

به گزارش نما به نقل از العالم، پادشاه عربستاندر حکمی "عبدالرحمن بن صالح البنیان" را به عنوان معاون رئیس جدید ستاد کل ارتش سعودی تعیین کرد.
تا پیش از این "عبدالعزیز بن محمد بن عبدالله الحسین" معاون رئیس ستاد کل ارتش عربستان سعودی بود که با فرمان ملک عبدالله، بازنشسته شد.
طی ماه های اخیر تغییرات مهمی در مؤسسات نظامی و امنیتی عربستان صورت گرفته است.
در اوایل آگوست گذشته پادشاه عربستان "محمد الطبیشی" را دوباره به عنوان رئیس مراسم پادشاهی تعیین کرد. این درحالی است که الطبیشی سه ماه قبل بدون هیچ توضیحی از این سمت برکنار شده بود.
در بیستم آوریل هم ملک عبدالله، "خالد بن سلطان بن عبدالعزیز" را از معاون وزارت دفاع برکنار کرد و به جای وی "فهد بن عبدالله بن محمد آل سعود" را جایگزین وی کرد.
در اوایل نوامبر نیز "احمد بن عبدالعزیز" با دستور ملک عبدالله از وزارت کشور برکنار شد. وی پس از مرگ "نایف بن عبدالعزیز" فقط چند ماه در این پست بود. این درحالی است که نایف نزدیک به 37 سال وزارت کشور عربستان سعودی را برعهده داشت.
پس از احمد بن عبدالعزیز، "نایف بن عبدالعزیز" از سوی پادشاه به عنوان وزیر کشور منصوب شد.
در فوریه گذشته نیز پادشاه عربستان در فرمانی "مقرن بن عبدالعزیز" را به عنوان معاون دوم رئیس شورای وزیران تعیین کرد. پس از پادشاه و ولیعهد، این پست سومین جایگاه مهم در عربستان سعودی به شمار می آید.
پادشاه در این فرمان مقرن بن عبدالعزیز را از ریاست دستگاه اطلاعاتی سعودی برکنار کرد و با فرمان ملک عبدالله "بندر بن سلطان" جایگزین او شد.
"متعب بن عبدالله" فرزند پادشاه نیز به عنوان وزیر گارد ملی تعیین شد.

۱۳۹۲/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...