نسخه چاپی

حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر روحاني پيش از ترك تهران به مقصد نيويورك:

مسیر تحریم‌ها غیرقابل قبول است/ ملت ایران 24 مخالفت خود را با هرگونه افراطی گری اعلام كردند

رئیس‌جمهور كشورمان گفت: با حضور در شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل می‌خواهیم ندای ملتمان را به جهان برسانیم و بگوییم مسیر تحریم غیرقابل قبول است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني رئيس‌جمهور كشورمان پيش از ترك تهران در جمع خبرنگاران درباره سفر خود به نيويورك گفت: اين سفر براي شركت در شصت و هشتمين اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل كه به دعوت دبيركل اين سازمان صورت گرفته است انجام مي‌شود.

وي افزود: ملت ايران در طول دوران گذشته همواره ملتي با تمدن و به دنبال صلح در منطقه بوده است اما متاسفانه دست‌هايي درصدد بوده كه اين چهره را به گونه ديگري معرفي كنند.

رئيس‌جمهور كشورمان خاطر نشان كرد: از فرصت‌ها در اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل استفاده خواهيم كرد تا بتوانيم چهره ملت ايران را به عنوان ملت صلح دوست معرفي كنيم.

وي تصريح كرد: نكته ديگري كه حائز اهميت است اين است كه ملت ايران حماسه بزرگي را در 24 خرداد آفريدند و اعلام كردند كه با افراطي گري موافقت ندارند لذا تلاش داريم اين پيام ملت ايران را به گوش جهانيان برسانيم تا بگوييم ملت ايران با هرگونه خشونت مخالف است و با توجه به اين كه مردم در دنيا از خشونت رنج مي‌برند توجه به اين موضوع حائز اهميت است.

رئيس‌جمهور كشورمان اظهار داشت: ملت ايران مورد ظلم و ستم نابه جاي بين المللي قرار گرفته است و اين موضوع نيز قابل توجه است كه ملت ايران هيچ گاه به دنبال سلاح جمعي نبوده لذا به ناروا تحت فشار اقتصادي قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني افزود: ما مي‌خواهيم نداي ملتمان را به جهان برسانيم و بگوييم مسير تحريم غيرقابل قبول است و به جاي اتخاذ چنين مسيري بايد تعامل را برعهده بگيريم.

رئيس‌جمهور كشورمان خاطرنشان كرد: در راستاي حضور در اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل به طور حتم با مقامات بلند پايه كشورها و مجامع علمي و ديني نيز ديدار خواهيم داشت.

۱۳۹۲/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...