نسخه چاپی

رئيس مركز ملي فرش:

همچنان اولین صادركننده فرش دنیا هستیم

رئیس مركز ملی فرش با اشاره به اینكه در مراسم افتتاح نمایشگاه فرش دستباف از محصولات ۵ منطقه ثبت شده جهانی كشور در تولید فرش رونمایی خواهد شد گفت: درصددیم تا پایان سال با حضور در ۲۱ نمایشگاه خارجی خلاهای صادراتی خود را پر كنیم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمد باقر آقاعلیخانی رئیس مرکز ملی فرش امروز در مراسم افتتاح بیست و دومین نمایشگاه فرش دستباف با اشاره به اینکه در حال حاضر کشور در رتبه اول صادارت فرش در دنیا قرار دارد اظهار داشت: سال گذشته خوشه‌های فرش دستباف در خراسان شمالی، قم، تبریز شروع شده است تا هزینه‌های زائد چرخه تولید فرش در مناطق کشور کاهش یابد و از پتانسیل‌های موجود در کشور به نحوه مطلوبی استفاده شود.

وی ضمن بیان این مطلب که تا پایان سال با عملیاتی شدن خوشه‌های فرش هزینه‌های تولید فرش کاهش و ارزش‌ افزوده بیشتری در این محصول به وجود خواهد آمد، افزود: مرکز ملی فرش تا پایان سال جاری در ۲۱ نمایشگاه بین المللی فرش خلا‌های صادارتی خود را در این محصول کاهش خواهد داد.

اقاعلیخانی اضافه کرد: در حال حاضر باید ۷۰۰ هزار بافنده برای تحقق هدف‌گذاری خود در حوزه صادراتی جذب نماییم که این امر تا سه سال آینده به یک میلیون بافنده نیز خواهد رسید.

رئیس مرکز ملی فرش ضمن بیان این که امسال ۵۰ هزار بافنده در سراسر کشور از طریق مرکز ملی فرش در حال آموزش هستند، گفت: در همین راستا ۵۰ هزار دار ارگونامیک از طریق مرکز ایجاد شده و در اختیار بافندگان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه امسال با افزایش ۲۰ درصدی متقاضیان برای شرکت در نمایشگاه روبرو بوده‌ایم اظهار داشت: ۱۲۰ مهمان خارجی شب گذشته وارد کشور شده‌اند که تا پایان نمایشگاه ۲۳۰ نفر از تجار اصلی فرش از کشورهای آلمان،‌فرانسه و سوئیس از نمایشگاه فرش دستباف ایران دیدن خواهند کرد.

آقاعلیخانی به افزایش ۲۰ درصدی تبلیغات در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه از تولیدات ثبت جهانی شده ۵ منطقه از کشور که عبارتند از : تبریز، هریس،‌ خوی ، اصفهان و قم رونمایی خواهد شد تا امکان کپی‌برداری از این محصولات به وجود نیاید.

۱۳۹۲/۷/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...