نسخه چاپی

آیت‌الله مكارم شیرازی:سپاه سنگر محكم كشور و مردم است/ دشمنان از سپاه زخم خورده و می‌ترسند

عکس خبري -آيت‌الله مکارم شيرازي:سپاه سنگر محکم کشور و مردم است/ دشمنان از سپاه زخم خورده و مي‌ترسند

آیت‌الله مكارم شیرازی گفت: سپاه سنگر محكم كشور و مردم است و مردم اطمینان دارند كه سپاه در مشكلات مهم، حامی كشور است.

به گزارش نما، آیت‌الله مکارم شیرازی، صبح امروز در دیدار با فرماندهان سپاه علی‌بن ابی‌طالب(ع) قم، ضمن ابراز خرسندی از دیدار مجدد سپاهیان، اظهار کرد: واقعیت این است که مردم همه به سپاه علاقمند هستند و سپاه را سنگر محکم کشور و مردم می‌دانند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: مردم اطمینان دارند که سپاه در مشکلات مهم، حامی کشور و سنگر مطمئن بوده است و می‌دانند که دشمن از سپاه زخم خورده و می‌ترسد، و لذا برای همین است که علیه سپاه سم‌پاشی می‌کند.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: امیدواریم که سپاه همواره در همین جایگاه برای مردم بماند و این امر میسر نمی‌شود مگر با رعایت شرایطی که یکی از آنها، حفظ خاطرات دفاع مقدس و ارائه آنها برای جوانان و مردم است.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: باید نسل جدید را به حال و هوای دفاع مقدس برد و آن حال و هوا را از طرق مختلف برای ایشان تشریح کرد تا اگر دشمن دوباره قصد نامربوطی داشت، با سد آهنین سپاه و ملت مواجه شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های سپاه، ارتباط آن با مسائل دینی است و آن چیزی که سپاه را پیروز کرد، اعتقادات دینی ایشان است. سپاهیان از شهادت نمی‌هراسند و زنده بودن شهدا را نزد خدا، با تمام وجود باور کرده‌اند.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: این قدرت ایمان است و در قرآن نیز آمده است که اگر 100 نفر باایمان باشد، در برابر 1000 نفر می‌ایستد.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم افزود: آموزش‌های مذهبی باید برای نسل جوان برگزار شود. در نهج البلاغه خطبه‌های متعددی درباره جهاد وجود دارد و در روایات معصومین(ع) و تاریخ صدر اسلام، نکات مهمی وجود دارد که باید به آن توجه کرد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به ضرورت توجه به ساده‌زیستی، تصریح کرد: ساده‌زیستی و تقوا و پرهیزگاری در عمل جزو سیره ائمه(ع) بوده است و این مسائل باید بازگو شود و در سپاه باقی بماند تا امتیاز اصلی سپاه همچنان به قوت خود باقی بماند.

وی خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس فرصت خوبی برای طرح این مسائل است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: ما امیدواریم که سپاه روز به روز قوی‌تر، آماده‌تر و مستحکم‌تر در برابر دشمنان باشد تا هیچ دشمنی خیال حمله به جمهوری اسلامی را در سر نپروراند.
به گزارش تسنیم، آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: بار دیگر این هفته دفاع مقدس را خدمت شما تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم در پناه امام زمان(عج) موفق و مؤید باشید

۱۳۹۲/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...