نسخه چاپی

سردار دهقان:

دانش و علم ایرانی در خدمت صلح و امنیت است

وزیر دفاع، دانش و علم ایرانی را در خدمت صلح و امنیت دانست و گفت: باید در كنار عمل‌آموزی، خودسازی و اخلاق را نیز بیاموزیم و اگر اخلاق و خودسازی نباشد، علم موجب تعالی بشر نمی‌شود و شاید برای او دردسرآفرین باشد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، سردار حسین دهقان که در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در هنرستان شاهد شهید آوینی تهران حضور پیدا کرده بود، اظهار داشت: روزهای اول مهر همراه با شور و امید و آرزو برای دانش‌آموزان است و دانش‌آموزان با توکل و اشتیاق پای به عرصه علم‌آموزی می‌گذارند تا بتوانند آینده‌سازان خوبی برای کشور باشند.

بنا بر گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع؛ وی افزود: بی‌شک بزرگ‌ترین سرمایه یک ملت سرمایه انسانی اوست و امیدواریم سرمایه جوان و نیروی جویای علم کشور ما بتواند آینده همراه با پیشرفت و تعالی کشور را تضمین کند و قطعاً به هر میزانی که جوانان یک کشور با انگیزه‌تر و امیدوارتر باشند می‌توان امید داشت که کشور سریع‌تر به قله‌های رفیع کمال دست یابد.

دهقان در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به فرزندان شاهد و ایثارگر تصریح کرد: بی‌شک نهالی نوپایی که پدران شما با ایثارگری‌ها و با خون پاک خود آبیاری کردن باید به دست شما فرزندان شهید و ایثارگر به ثمر بنشیند و شما شاید رسالتی سنگین‌تر از سایر دانش‌آموزان داشته باشید.

وزیر دفاع تاکید کرد: در متون مفاهیم دینی ما علم به عنوان یک ارزش والا مطرح شده است و بی‌شک علم‌آموزی یک نقطه مهم در مسیر تعالی انسان‌هاست و از طرفی هم جهانیان علم را یک قدرت می‌دانند و ملت و کشوری که در سایه علم‌آموزی به قدرت دست یابد می‌تواند منافع خود را در جهان تثبیت کند و ما هم موظفیم با توجه به آموزه‌های دینی و تجربیات تاریخی خود و نگاه به جهان خود را بیش از پیش به سلاح علم و دانش تجهیز کنیم و ان‌شاءالله شاهد آن خواهیم بود که در آینده‌ای نزدیک شاهد به بار نشستن بیشتر انقلاب شکوهمند اسلامی باشیم.

وی گفت: همان‌گونه که امام بزرگوار ما به علم‌آموزی برای خدا تاکید داشتند، باید همین مشی را در پیش بگیریم و مدارس ما باید در کنار توسعه علمی، خودسازی و تربیت معنوی دانش‌آموزان را نیز مدنظر قرار دهند.

سردار دهقان در پایان خاطرنشان کرد: جا دارد از شهدا به ویژه شهدای دانش آموز یاد کنیم و به خانواده های آنان و جانبازان و ایثارگران احترام بگذاریم و به فرزندان آنان افتخار کنیم.

۱۳۹۲/۷/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...