نسخه چاپی

خودكشی فرماندار سلیمانیە كردستان عراق

عکس خبري -خودکشي فرماندار سليماني? کردستان عراق


فرماندار شهر سلیمانیە کردستان عراق کە هفتە گذشتە به اتهام فساد مالی از جمله رشوه خواری و واگذاری زمین به صورت غیرقانونی بازداشت شده بود ، در بازداشگاە نیروهای امنیتی سلیمانیە بە دلایل نامعلومی خودکشی کرد.

بە گزارش فارس، شامگاە گذشتە ، "زانا محمد صالح" فرماندار شهر سلیمانیە کردستان عراق ، کە هفتە گذشتە به اتهام فساد مالی از جمله رشوه خواری و واگذاری زمین به صورت غیرقانونی بازداشت شده بود ، در بازداشگاە نیروهای امنیتی سلیمانیە بە دلایل نامعلومی خودکشی کرد.

هفتە گذشتە دادگاە شهر سلیمانیە بە اتهام فساد مالی و گرفتن رشوە ، حکم دستگیری فرماندار این شهر را صادر کرد و ساعاتی بعد نیروهای امنیتی "زانا محمد صالح" را در محل کار و در ساختمان فرمانداری این شهر دستگیر کردە و برای انجام تحقیقات بە بازداشتگاە منتقل کردند.

بر اساس گزارش‌های دریافتی ، در حالی کە هنوز تحقیقات بازپرس ویژە این پروندە تکمیل نشدە و اتهامات علیە آقای محمد صالح نیز ثابت نشدە است ، وی شامگاە گذشتە در بازداشتگاە شهر سلیمانیە با استفادە از کابل تلویزیون ، خودکشی کرد.

در پی اعلام مرگ فرماندار سلیمانیە ، نیروهای امنیتی این شهر بە حالت آمادە باش در آمدە و خانوادە قربانی نیز مقابل پزشکی قانونی تجمع کردە و خیابانهای منتهی بە بیمارستان شهر سلیمانیە را برای دقایقی مسدود کردند.

نمایندگان عضو فراکسیون احزاب اپوزیسیون پارلمان منطقە کردستان عراق نیز با انتشار بیانیەای خواستار تشکیل کمیته ای ویژه برای بررسی ابعاد مرگ فرماندار سلیمانیه شدند.

"زانا محمد صالح" از سال ٢٠٠٧ تاکنون فرماندار سلیمانیە است و عضو برجستە حزب اتحادیە میهنی کردستان ، (حزب حاکم کردستان عراق) محسوب می شود.

۱۳۹۱/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...