نسخه چاپی

آخرین وضعیت دیپلمات ربوده شده در یمن

یك عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت كه این كمیسیون در جلسه بعدازظهر روز گذشته در جریان آخرین وضعیت دیپلمات ربوده شده در یمن قرار گرفت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا حجت‌الاسلام و المسلمین حسین سبحانی‌نیا در توضیح جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: در این جلسه آقای قشقاوی معاون پارلمانی و کنسولی وزارت خارجه گزارشی در مورد پیگیری‌های انجام شده در خصوص وضعیت دیپلمات ربوده شده در یمن ارائه کرد.

وی گفت که طبق اظهارات قشقاوی برای آزادی دیپلمات ربوده شده در یمن پیگیری‌ها، ملاقات‌ها و تماس‌هایی صورت گرفته است که این ملاقات‌ها روند خوبی داشته است. البته با این وجود تاکنون این دیپلمات ربوده شده در یمن آزاد نشده است.

سبحانی‌نیا همچنین گفت که قشقاوی در جلسه کمیسیون گزارشی از مشکلات اتباع ایرانی در برخی از کشورها ارائه کرد و در مورد وضعیت برخی از زندانیان ایرانی در این کشورها مطالبی را مطرح نمود و گزارشی در مورد پیگیری‌های انجام شده به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با اشاره به تبیین تاکتیک نرمش قهرمانانه در جلسه این کمیسیون گفت: در جلسه دیروز فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد نرمش قهرمانانه تبیین شد. ایشان در سال‌های گذشته نیز این موضوع را مطرح کرده بودند.

وی افزود: تاکید اعضا بر این بود که نرمش قهرمانانه به معنای تغییر در سیاست خارجی نیست بلکه روش‌ها متناسب با دستیابی حداکثری به منافع ملی در چارچوب اصول شناخته شده نظام به خصوص سه اصل عزت، حکمت و مصلحت تعیین می‌شود.

سبحانی‌نیا خاطر نشان کرد: رسانه‌های خارجی و برخی رسانه‌ها در داخل فرمایش رهبر معظم انقلاب را به عقب‌نشینی تعبیر کردند که این درست نیست چرا که بنا به نظرات نمایندگان رییس جمهور می‌تواند از تاکتیک نرمش قهرمانانه در چارچوب اصول نظام درسفر به نیویورک استفاده کند.

وی تاکید کرد که نرمش قهرمانانه به معنای تحرکات بیشتر دیپلماتیک با درنظر گرفتن منافع حداکثری نظام است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با بیان اینکه بروجردی رییس این کمیسیون گزارشی از سفر هیات پارلمانی به سوریه ارائه کرد، گفت که این سفر آثار و نتایج بسیار خوبی داشته است.

سبحانی‌نیا به گزارش سنایی رییس گروه دوستی و پارلمانی ایران و روسیه در مورد شرکت در اجلاس این کشور اشاره و اظهار کرد: این اجلاس سالانه با حضور برخی از مقامات سیاسی کشورهای مختلف به میزبانی روسیه برگزار شد که در این اجلاس مقامات دیدگاه‌هایشان را در مورد مسایل سیاسی و اقتصادی دنیا مطرح کردند. این سفر طبق گزارش مثبت و مفید بوده است.

۱۳۹۲/۷/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...