نسخه چاپی

بی‌بی‌سی، منفعت‌طلبان و دانشگاه آزاد

بعضی می‌خواهند دانشگاه آزاد، دانشگاه نباشد؛ بنگاهی اقتصادی باشد یا مانند گذشته مركز اسناد محرمانه نفتی و اتاق فكر فتنه و غیره شود.

به گزارش نما ، امیرابراهیم رسولی کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه، یادداشتی را در اختیار سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس قرار داده است، که متن کامل آن در ادامه می‌آید: موضوع دانشگاه آزاد اسلامی در دو هفته گذشته جزو اخبار پر سر و صدا و حاشیه ساز بوده است؛ دانشگاهی که امروز وسعت آن پس از گذشت بیش از 30 سال از انقلاب در جای جای کشورمان قابل مشاهده است، این وسعت و اهمیت باعث شده تا هم جریان‌های سیاسی و هم افراد صاحب نفوذ برای تصاحب آن سر از پا نشناسند؛ وقتی اخبار اولیه مربوط به این دانشگاه را در باب تغییر ریاستش بررسی کنیم به نکات جالبی بر می‌خوریم.

ابتدا خبرگزاری فارس در خبری از جلسه بعضی از هیئت امنا جهت تغییر رئیس خبر می‌دهد که ناگهان با تکذیب از سوی افراد برجسته دولت همچون صادق، وزیر علوم و بعضی از هیئت امنا همچون میرزاده تب خبر فروکش می‌کند اما یک هفته می‌گذرد و پس از تکذیب فراوان و تهمت به رسانه‌ها که باعث جوسازی شده‌اند در کمال ناباوری خبر اولیه فارس تأیید و رئیس عوض می‌شود و باقی ماجرا؛ اما نکاتی در باب این تغییر به چشم می‌خورد که قابل تأمل است:

سایت خبری مشرق در خبری اعلام می‌کند پیشنهاد استعفا را آقای هاشمی به دانشجو داده بود اما وی قبول نکرد و عزل شد؛ بعد میرزاده (از یاران قدیمی هاشمی‌رفسنجانی در دانشگاه آزاد) علی‌رغم تکذیب خبر ریاستش، کمتر از یک هفته رئیس می‌شود.

بسیاری از دلسوزان از این جابه‌جایی ناگهانی اظهار شگفتی و نگرانی می‌کنند اما تخریب می‌شوند که نمونه آن دکتر حدادعادل است.

وی این روزها به واسطه اظهار نظرش به عنوان یک دانشگاهی و نماینده مجلس و عضو کمیسیون آموزش آماج حملات متعدد است؛ وی در اظهارنظری این تغییر ناگهانی را تلخ و عواقب آن را باعث پشیمانی تلقی می‌کند.

میرزاده تازه رئیس شده بلافاصله از روش داس استفاده کرده و در اولین هفته کاری رئیس خبرگزاری دانشگاه آزاد و رئیس روزنامه دانشگاه آزاد را عزل و بعضی مدیران را جابه‌جا یا برکنار می‌کند.

بعضی روزنامه‌های اصلاح‌طلب از او حمایت و علیه حدادعادل مطلب می‌نویسند، نکته مهم این است که بنگاه خبرپراکنی بی‌بی‌سی اولین جایی بود که علیه حداد مطلب زد و تخریب وی کلید خورد و حال امروز می‌توان دید چه کسانی و چه روزنامه‌هایی و در کدامین جایگاه‌ها همان خط را دنبال می‌کنند.

یک استاد دانشگاه که نظرات متناقض وی همیشه سؤال برانگیز بوده نیز به میدان می‌آید، مدیر مسئول یک روزنامه اصلاح‌طلب نیز سرمقاله می‌نویسد و ...به راستی حداد عادل چه گفت که از بی‌بی‌سی تا بعضی جریان‌های داخلی و شخصیت‌ها افراطی اینقدر برآشفته‌اند.

او نگرانی خود را اعلام کرد و از عواقب این تغییر بیم داشت، امروز که یک فعال و بازداشتی فتنه 88 رئیس روزنامه دانشگاه آزاد (فرهیختگان) می‌شود در نمی‌یابیم که شاید حداد عادل به درستی نگران بود؟

بعضی می‌خواهند دانشگاه آزاد، دانشگاه نباشد بنگاهی اقتصادی باشد یا مانند گذشته مرکز اسناد محرمانه نفتی و اتاق فکر فتنه و غیره شود. امیدواریم شورای عالی انقلاب فرهنگی، کمیسیون آموزش مجلس و نمایندگان انقلابی این خطر را فراموش نکنند و در چاله‌ای نیفتیم که در گذشته افتاده بودیم.

۱۳۹۲/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...