نسخه چاپی

دختر ایرانی و حیرت تماشاگران +عكس

شیرین گرامی ورزشكار زن ایرانی توانست گوشه‌ای از تلاش دختران این سرزمین را برای حفظ حجاب اسلامی در عرصه بین‌الملل به نمایش بگذارد اما هنوز افرادی فكر می‌كنند كه روشنفكری و پیشرفت در رها شدن از مصونیت حجاب است.

به گزارش نما، وبلاگ نقطه سرخط نوشت: عجیبه فردی در آن سوی دنیا در تلاش است تا با حجاب اسلامی در مسابقات ورزشی شرکت کند و در کلاس‌های درس حاضر شود اما در ایران ما که مهد اسلام و حجاب است با افرادی مواجه می‌شویم که هر روز به بهانه‌های مختلف تساوی حقوق زنان و آزادی سعی می‌کنند که خود را صرفاً در ظاهر به اروپایی‌ها شبیه کنند و فکر می‌کنند که روشنفکری و پیشرفت در رها شدن از مصونیت حجاب است. شاید این روزها تصاویر زیادی با تحلیل‌های مختلف درباره گشت ارشاد و... دیدید و اما من قصد دارم امروز خبری را عنوان کنم که تلاش فردی برای حجاب را نشان می‌دهد.

یک مثل معروفی است که می‌گوید «ماهی تا وقتی در دریاست قدر آب را نمی‌داند» به همین بهانه تصویری از حضور شیرین گرامی (دختر انگلیسی ایرانی الاصل) در مسابقات سه گانه را در این بخش ارائه کردم:

شیرین گرامی در حالی که پوشش اسلامی به تن داشت همراه با 8500 ورزشکار دیگر از 83 کشور مختلف در مرحله نهایی این دوره از مسابقات که شامل 1500 متر شنا، 40 کیلومتر دوچرخه سواری و 10 کیلومتر دو است، شرکت کرد.

رقابت‌های بین‌المللی آزاد سه‌گانه لندن که آخرین دور این رقابت‌ها در سال 2013 به شمار می‌رفت، روز گذشته به میزبانی هاید پارک برگزار شد و شیرین گرامی، سه‌گانه ایرانی‌الاصل ساکن انگلیس که پس از رایزنی‌های لازم با مسئولان فدراسیون سه‌گانه ایران توانسته بود مجوز حضور در این رقابت‌ها به عنوان نماینده ایران را کسب کند با ثبت زمان 2 ساعت و 42 دقیقه و 12 ثانیه در بین 87 ورزشکار با عنوان هفتادوششمی به کار خود پایان داد.

در ابتدای مسابقه نام او به عنوان اولین ورزشکار زن از ایران در مسابقات سه گانه خوانده شد و مورد تشویق بسیار گرم تماشاچی ها از کشورهای مختلف قرار گرفت.

گرامی که با پوششی متفاوت با سایر ورزشکاران وارد میدان شد با همکاری برگزارکنندگان خود را برای مرحله شنا آماده کرد.

مسئولان اتحادیه بین المللی سه گانه در یک متری خط شروع شنا یک چادر گذاشته بودند تا گرامی در آن لباس غواصی بپوشد و در یک متر بعد از پایان خط شنا هم چنین چادری قرار دادند تا او در فضایی محفوظ لباس خود را عوض کند.

پیش از این به دلیل مشکل عدم پذیرش پوشش اسلامی در بخش شنا، زنان ورزشکار ایرانی فقط در ماده دوگانه شرکت می‌کردند.

۱۳۹۲/۷/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...