نسخه چاپی

وزير بهداشت در صحن علني:

حوزه بهداشت و درمان 160 هزار نفر پرسنل كم دارد / بیمارستا‌ن‌های دولتی فاقد تجهیزات كافی است

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی با اشاره به مشكلات حوزه بهداشت گفت: در حال حاضر با كمبود 160 هزار پرسنل مواجه هستیم.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، نمايندگان درحالي امروز در جلسه علني امروز به طرح ممنوعيت اشتغال به بيش از يک شغل، که از شوراي نگهبان بازگردانده شده است را بررسي مي‌کنند که اشتغال پزشکان به بيش از يک کار از جمله موارد اين طرح است.

در همين راستا سيدحسن قاضي‌زاده هاشمي وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي با حضور در صحن علني و در موافقت با حذف ماده‌اي که تصريح مي‌کند پزشکان نمي‌توانند همزمان در دو جا کار کنند توضيحاتي ارائه کرد.

وي افزود: يکي از مشکلات عمده حوزه بهداشت کمبود نيروي انساني است که عمدتا به عدم استقبال همکاران اعم از پزشکان و پيراپزشکان مخصوصا در مناطق دور دست است.

قاضي‌زاده هاشمي اظهار داشت: مشکل دوم اين حوزه که از آن مطلعيد کمبود اعتبارات است.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي اظهار داشت: در استان‌هاي دور‌دست و بسيار محروم دريافتي يک پزشک کمتر از يک ميليون و 400-500 هزار تومان است و حقوق برخي از پرستاران 12 الي 14 ماه که پرداخت نشده است.

وي افزود: از اين جهت براي پزشکي که در چنين جايي کار مي‌کند و حقوق خود را دريافت نکرده است و امکان دارد که به شغل دوم روي بياورد بنابراين بايد محدود نکنيم.

قاضي‌زاده هاشمي اظهار داشت: نبايد درباره پزشکان کلي حرف بزنيم، ما الان در خصوص پزشکاني صحبت مي‌کنيم که در شهرستان‌ها و در مناطق دور افتاده خدمت مي کنند و خدمت اينها خدمت به مردم است.

وي تصريح کرد: کدام پزشک وجود دارد که صبح مريض را در بخش دولتي معاينه کند و او را در بخش خصوصي بستري کند. الان بيمارستان‌هاي دولتي فاقد تجهيزات است و فاقد نيروي انساني کافي.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي تأکيد کرد: در حال حاضر 160 هزار نفر پرسنل کم داريم، بنابراين بايد بدانيم که پزشک مورد بحث وجدان دارد و وقتي ببيند مريض را در جايي که امکانات نيست عوارض بيشتر مي‌شود طبيعي است او را به جايي منتقل مي‌کند که تجهيزات دارد.

وي تصريح کرد: بنابراين بايد به وضعيت معيشتي پزشکان نيز در اين مصوبه توجه کنيم.

۱۳۹۲/۷/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...