نسخه چاپی

روزی 36 نفر در جاده‌ها می‌میرند

با وجود كاهش 9.5 درصدی تلفات سوانح رانندگی در چهار ماه ابتدای امسال 6083 نفر در تصادفات رانندگی جان باختند كه رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مهم‌ترین عامل تصادفات را سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ وسیله نقلیه عنوان كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، شهریار افندی‌زاده - معاون وزیر راه و شهرسازی - گفت: رعایت نکردن فاصله دو وسیله نقلیه با یکدیگر و واژگونی خودرو که دلیل اصلی آن خواب‌آلودگی رانندگان است از دیگر عواملی است که در بروز سوانح جاده‌ای نقش بسزایی دارد.

وی نا آشنا بودن رانندگان به جاده‌ها و نا توانی در کنترل خودرو را از دیگر عواملی دانست که آمار تصادفات را افزایش می‌دهد.

افندی‌زاده درباره‌ اقداماتی که در زمینه ایمنی جاده‌ها انجام می‌شود، گفت: تعریض جاده یکی از اقداماتی است که در راستای افزایش ایمنی‌ جاده‌ها و کاهش تصادفات صورت می‌گیرد. هم‌چنین علامت‌گذاری بیشتر در جاده‌ها از دیگر اقداماتی است که برای امنیت جاده‌ها انجام می‌شود.

بودجه 300 میلیارد تومانی برای حل مشکل نقاط پرحادثه

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: استفاده از تجهیزات ایمنی و سیستم‌های هوشمند در جاده‌ها از مهم‌ترین اقدامات برای ایمن‌سازی جاده‌ها محسوب می‌شود که کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است.

افندی‌زاده با بیان اینکه گاهی اوقات مجبوریم تقاطع غیر هم‌سطح در جاده‌ها ایجاد یا نقاط را از لحاظ ترافیک ساماندهی کنیم، افزود: نقاط پرحادثه نقاطی هستند که در آن تصادفات قابل توجه باشد و بودجه‌ای که برای نقاط پرحادثه پیش‌بینی شده حدود 300 میلیارد تومان و برای بهسازی، روکش و آسفالت نیز حدود 500 تا 550 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

تبدیل جاده‌ به آزاد‌راه و بزرگراه‌ برای کاهش تصادفات

وی اظهار کرد: در پیچ جاده‌ها رانندگان باید سرعت خود را کاهش دهند که در این نقاط سعی می‌کنیم شعاع قوس را افزایش دهیم تا از میزان سوانح کاسته شود و ایمنی جاده افزایش یابد.

افندی‌زاده با تاکید بر اینکه هرچه جاده‌ها به آزاد‌راه و بزرگراه‌ تبدیل شوند، احتمال تصادف نیز کاهش می‌یابد، گفت: رانندگان باید سرعت خودرو را در جاده‌ها کنترل و مدیریت کنند.

۱۳۹۲/۷/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...