نسخه چاپی

تقدير يك نماينده از طراحان استيضاح و پاسخ رئيس

لاریجانی: مجلس جای تشكر ‌نیست

عکس خبري -لاريجاني: مجلس جاي تشکر ‌نيست

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار قانون اساسی جعفری كه طی آن از انصراف نمایندگان از استیضاح وزیر كار تشكر كرد، گفت: مجلس جای تشكر از یكدیگر ‌نیست.

فارس، بهروز جعفری نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه طی اخطاری در صحن علنی مجلس به اصل 89 قانون اساسی استناد کرد و اظهار داشت: استیضاح حق نمایندگان بود که به خاطر انتصاب آقای مرتضوی در مجلس مطرح شد.

وی افزود: اگر در خاطر نمایندگان باشد، در موضوع استیضاح وزیر خارجه هم که قرار بود در مجلس مطرح شود، اتفاق مشابهی رخ داد؛ وقتی که معاون مربوطه از کار برکنار شد، تعدادی از نمایندگان بر استیضاح اصرار داشتند که رهبر انقلاب در آن جلسه‌ای که رئیس و رؤسای کمیسیون‌ها هم حضور داشتند، ایشان تلویحاً اعلام کردند که وقتی اصل استیضاح منتفی می‌شود، اصرار بر استیضاح چه دلیلی دارد.

جعفری ادامه داد: در حال حاضر اصل استیضاح و آن چیزی که قرار بود بر اساس آن استیضاح صورت بگیرد، منتفی شده و بهترین تصمیم همین است که الان گرفته شده است.

نماینده سمیرم گفت: جا دارد از نمایندگانی که امضای خود را برای استیضاح پس گرفته‌اند، تقدیر و تشکر کنیم‌ چرا‌که هم هشدار لازم داده شد و هم ‌اصل استیضاح ‌پس گرفته شد.

لاریجانی خطاب به جعفری گفت: تذکر شما به چه چیز است، چرا‌که ما به همین روالی که مدنظر شماست، عمل کرده‌ایم.

وی افزود: تذکر و اخطار باید در موقعی باشد که ما خلاف قانون اساسی عمل کرده باشیم، بر همین اساس خواهش می‌کنم که دوستان از این سنخ تذکر نداشته باشند و اگر می‌خواهند از هم تشکر کنند، اینجا جایش نیست.

لاریجانی گفت: در حال حاضر آقایان استیضاح خود را پس گرفته‌اند و ما هم آن را اعلام کرده‌ایم، بر این اساس استیضاح از دستور خارج می‌شود.

۱۳۹۱/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...