نسخه چاپی

منادي در نطق ميان دستور:

روحانی به فكر رابطه با آمریكا نباشد

عکس خبري -روحاني به فکر رابطه با آمريکا نباشد

نماینده تبریز در مجلس گفت:‌ به رئیس‌ جمهور توصیه می‌كنم هرگز به فكر رابطه با جانی‌ترین كشور جهان آمریكا نباشد و اگر هم نرمشی در ارتباط با آمریكا باشد باید قهرمانانه و در راستای منافع ملت ایران باشد.

به گزارش نما به نقل از فارس، علیرضا منادی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در نطق میان ‌دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: بر همه قوا واجب است که حمایت‌های لازم را از ایثارگران و خانواده‌های آنها به عمل آورند و حقوق حقه عقب‌مانده به ویژه در خصوص آزادگان را پرداخت کنند و به وضعیت حقوق و مزایای رزمندگان، ایثارگران و جانبازان حتی با 5 درصد جانبازی رسیدگی‌های لازم را به عمل آورند.

وی افزود: باید دقت داشته باشیم که در حال حاضر 400 هزار میلیارد تومان پروژه کلنگ‌زنی شده در کشور وجود دارد، در حالی که بودجه عمرانی سالانه ما 20 هزار میلیارد تومان است که با تورم موجود اتمام این پروژه‌ها حداقل به 40 تا 50 سال زمان نیاز دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: از کمیسیون‌های برنامه و بودجه و کمیسیون تلفیق و همه نمایندگان درخواست دارم تا این مصوبه را بگذرانند تا پروژه‌هایی که کمتر از 40 درصد رشد داشته را به بخش غیردولتی و کارآفرینان واگذار و بدون تغییر کاربری به پایان برسد.

منادی تصریح کرد: برنامه پنجم توسعه کشور در حالی در مجلس هشتم به تصویب رسیده که تورم فعلی پیش‌بینی نشده بود، بنابراین برنامه پنجم توسعه باید با توجه به واقعیات اقتصادی موجود مورد بررسی و اصلاح قرار بگیرد.

وی ادامه داد: این توصیه را به رئیس‌ جمهور دارم که هرگز به فکر رابطه‌ها با جانی‌< font="">ترین<> کشور جهان یعنی آمریکا نباشد و این نکته را باید مد نظر قرار داد که اینها قدرت‌های پوشالی هستند و اگر هم نرمشی در ارتباط با آمریکا باشد باید قهرمانانه و صد درصد به نفع منافع ملت ایران باشد.

نماینده تبریز با اشاره به مشکل دریاچه ارومیه بیان داشت: مشکل دریاچه ارومیه تنها محدود به دو استان نیست، بلکه میلیون‌ها تن نمکی که در آن قرار دارد اکو سیستم کل کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد و اگرچه نخستین مصوبه هیئت دولت یازدهم در خصوص حل مشکل دریاچه ارومیه بوده، اما اقدامات قطره‌چکانی نمی‌تواند مشکل دریاچه ارومیه را حل کند.

منادی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

۱۳۹۲/۷/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...