نسخه چاپی

فرمان ایست رئیس كل بانك مركزی به سقوط دلار

ریزش قیمت ارز كه در ساعات ابتدایی معاملات امروز تا ۲۸۶۰ تومان پیش رفته بود پس از آنكه رئیس كل بانك مركزی اعلام كرد نرخ ارز در بازار به كف رسیده و كاهش بیشتر منطقی نیست متوقف شد و اكنون دلار آمریكا 2940 تومان به فروش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز قیمت دلار در ساعات ابتدایی فعالیت بازار به سیر نزولی خود ادامه داد به طوری که تا مرز 2860 تومان کاهیش یافت.

این کاهش قیمت بیشتر به دلیل مراجعه دارندگان ارز به صرافی‌ها برای فروش بود. این روند ادامه یافت تا اینکه رئیس کل بانک مرکزی امروز در نشست خبری حاشیه جلسه صبحانه کاری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، گفت که ارز در بازار به کف قیمت خود رسیده است.

یکی از صراف‌ها در این باره به خبرنگار فارس گفت: تا قبل از انتشار این صحبت رئیس کل بانک مرکزی قیمت ارز در حال کاهش بود و پس از آن به یکباره روند کاهشی متوقف و مقداری هم افزایش یافت.

وی ادامه داد: این صحبت آقای سیف، کاملا منطقی بود زیرا معنای حفظ قدرت پول ملی این نیست که ارزش پول خارجی به صورت غیر طبیعی کاهش یابد؛ قیمت ارز در حال کاهش بود و اگر این کاهش ادامه پیدا می‌کرد، صادرات غیر نفتی کشور با مشکل مواجه می‌شد.

به گفته این صراف، قیمت واقعی ارز حدود همین قیمت‌ها است و نرخ‌های پایین‌تر غیر منطقی و متاثر از رفتار هیجانی بازار است.

وی با بیان اینکه در ساعات ابتدایی روز، تقاضای خرید ارز تقریبا متوقف شده بود، گفت: این نگرانی به وجود آمده بود که خرید ارز موجب زیان می‌شود و به همین دلیل خرید ارز توسط مشتریان به صفر رسیده بود، اما پس از انتشار نظرات رئیس کل بانک مرکزی این جو روانی شکسته شد و ثبات به بازار بازگشت و در حال حاضر خرید و فروش در حالت طبیعی قرار گرفته است.

صراف دیگری در همین خصوص به فارس گفت: قیمت ارز تا قبل از اظهارات رئیس کل بانک مرکزی تا 2860 تومان معامله شد و پس انتشار این نقطه نظر، بازار متعادل شد و قیمت ارز به بالای 2900 تومان رسید.

به گزارش فارس، هم‌اکنون روال عادی خرید و فروش ارز در بازار تهران وجود دارد و اغلب ازدحامی برای خرید و یا فروش مشاهده نمی‌شود. به طور طبیعی در هر صرافی دو الی سه نفر مشتری حضور دارند که برخی متقاضی ارز و برخی هم فروشنده هستند.

امروز قیمت سکه طرح جدید با 5 هزار تومان کاهش 926 هزار تومان، طرح قدیم با کاهش 4 هزار تومانی 924 هزار تومان و نیم سکه با 2 هزار تومان رشد 487 هزار تومان شد. همچنین ربع سکه تغییری نسبت به روز گذشته نداشت و در عدد 296 هزار تومان باقی ماند و سکه گرمی هم بدون تغییر 196 هزار تومان ارزش‌گذاری شد. هر گرم طلای 18 عیار 94 هزار و 533 تومان بود که 347 تومان کاهش نشان می‌دهد. اونس جهانی با 4.40 دلار کاهش 1318.80 دلار، یورو 3960 تومان، دلار 2940 تومان و درهم 810 تومان معامله شد.

۱۳۹۲/۷/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
ايراني
0
0
۱۳۹۲/۷/۲
چه جالب وقتي گرون ميشه کسي فرمان ايست نميده بعد بگين دولت دستي نداره توي گروني هاااااا مردم رو خر فرض ميکنيد ؟ ؟ ؟
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...