نسخه چاپی

اوباما در مجمع عمومی: با چالشهای بزرگی مواجه شده ایم

عکس خبري - اوباما در مجمع عمومي: با چالشهاي بزرگي مواجه شده ايم

رئیس جمهور آمریكا با اشاره به چالشهای بسیاری كه آمریكا با آن مواجه شده، تأكید كرد: همه نظامیان آمریكایی عراق را ترك كردند و به حضور نظامی آمریكا در افغانستان نیز پایان داده می شود.

به گزارش نما به نقل از العالم، "باراک اوباما" بعد از ظهر امروز در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با ادعای اینکه دنیا نسبت به 5 سال قبل با ثبات تر شده، گفت: برای جلوگیری از گسترش سلاح (هسته ای) که خطری برای آمریکا است، تلاش می کنیم.
وی با اشاره به حضور عناصر افراطی و افزایش استفاده از سلاح های ممنوع ادامه داد: خاورمیانه و شمال آفریقا طی دهه گذشته از این دو مشکل رنج بردند.
اوباما همچنین با مطرح کردن این ادعا که نظام سوریه از گاز سارین ضد شهروندان استفاده کرده، گفت: بحران سوریه و بی ثباتی منطقه از جمله چالشهایی است که جامعه جهانی با آنها مواجه است.
رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد: اعضای شورای امنیت باید قطعنامه ای قوی صادر کنند که اطمینان یابند نظام سوریه به تعهدات خود در خصوص سلاح شیمیایی عمل می کند.
اوباما خاطرنشان کرد: آمریکا نمی تواند که تصمیم بگیرد چه کسی بر سوریه حکومت می کند، و این مردم سوریه هستند که تصمیم می گیرند.
وی با این حال در سخنانی متناقض تأکید کرد: ما از مخالفان در سویه حمایت می کنیم، و باید نگرانی های اقلیتها در این کشور را در نظر بگیریم.

۱۳۹۲/۷/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...