نسخه چاپی

ریشخند موسسه غیرانتفاعی به آئین نامه وزارت علوم

در پیچ و خم آئین نامه های اینچنینی و خودمختاری موسسات غیرانتفاعی در اجرای آئین نامه ها، بازنده اصلی دانشجویانی هستند كه باید علاوه بر دانشگاه مبدا، به دانشگاه مقصد نیز شهریه ثابت و متغیّر را به طور كامل پرداخت كنند.

به گزارش نما به نقل از سرّنیوز، هرساله هنگام ثبت نام سال جدید تحصیلی، بسیاری از مدارس برای تامین اعتبارات مالی یا افزایش درآمد خود راه های مختلفی برای دور زدن قوانین وضع شده به کار میگیرند و اخذ مبالغی به بهانه های گوناگون از اولیای دانش آموزان در دستور کار این مدارس قرار میگیرد. اما ظاهرا این وضعیت درحال سرایت از مدارس به دانشگاه هاست.
طبق اخبار دریافتی اخیرا یکی از موسسات غیرانتفاعی تهران برخلاف آیین نامه مصوب وزارت علوم از دانشجویان مهمان مبالغی خارج از ضابطه جهت شهریه اخذ میکند.
براساس ماده 19 آیین نامه شماره 88441/3/41 وزارت علوم تحقیقات و فناوری مصوب 28/2/92 که به تایید وزیر علوم وقت نیز رسیده است، دانشجویان موسسات غیردولتی در طول دوره درکلیه حالت های میهمانی ملزم به پرداخت شهریه ثابت و متغیّر متناسب با واحدهای اخذ شده در مقصد به موسسه مبدا و تنها پرداخت شهریه متغیّر به موسسه مقصد می باشند.




با این وجود این موسسه غیرانتفاعی علاوه بر اخذ شهریه متغیّر، شهریه ثابت را نیز از دانشجویان مهمان اخذ میکند.
پیشتر شرایط اخذ شهریه دانشجویان مهمان عکس وضعیت فعلی بود. بطوری که دانشگاه مبدا تنها مجاز به اخذ شهریه ثابت بود و دانشگاه مقصد علاوه بر شهریه ثابت، شهریه متغیّر را نیز از دانشجویان اخذ می نمود. ولی با تغییر آئین نامه دانشگاه مقصد تنها هزینه استاد و هزینه های آموزشی ترم (شهریه متغیّر) را از دانشجو اخذ میکند و دانشگاه مبدا علاوه بر شهریه ثابت، بابت هزینه صورت نگرفته برای دانشجوی مهمان شده شهریه متغیّر را نیز اخذ میکند.




در پیچ و خم آئین نامه های اینچنینی و خودمختاری موسسات غیرانتفاعی در اجرای آئین نامه ها، بازنده اصلی دانشجویانی هستند که باید علاوه بر دانشگاه مبدا، به دانشگاه مقصد نیز شهریه ثابت و متغیّر را به طور کامل پرداخت کنند و البته این موضوع ضعف شدید نظارت وزارت علوم در برخورد با تخلفات مشهود و آشکار را به نمایش می گذارد.

۱۳۹۲/۷/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...