نسخه چاپی

بیوه سفید عامل حمله در بازار خرید كنیا +عكس

عکس خبري -بيوه سفيد عامل حمله در بازار خريد کنيا +عکس

رسانه های انگلیس به این دلیل به او بیوه سفید می گویند زیرا مبارزین چچنی كه از حملات تروریستی برای اهداف خود استفاده می كردند به زنان چچنی اتلاق می شده است كه برای انتقام خون شوهران خود به عملیات انتحاری دست می زده اند و به آنها «بیوه سیاه» می گفتند.

به گزارش نما به نقل از بولتن نیوز، به گزارش اکثر رسانه های انگلیسی خانم «سامانتا لوت ویت » معروف به بیوه سفید عامل حمله انتحاری گروه الشباب به یک بازار خرید بزرگ در کنیا می باشد.


او که بیوه زن یک حمله کننده انتحاری در لندن است به گفته شاهدان عینی عامل حمله به مرکز خرید در نایروبی پایتخت کنیا می باشد.

خانم «سامانتا لوت ویت»که مادر انگلیسی 3 فرزند می باشد از سال 2005 تاکنون متواری است و اکنون گزارش شده که «بیوه سفید» که نام مستعار او می باشد همراه با گروگانگیران در بازار خرید شهر نایروبی بوده است.

یک سخنگوی دولت کنیا می گوید که برخی از گروگانگیرها می گویند که یک زن سفید پوست همراه با گروگان گیران بوده است که به بقیه گروگان ها دستوراتی را می داده است.

روزنامه دیلی میل و همچنین میرور می گوید که گروه الشباب به ستایش از بیوه سفید در حسابهای توئیتر خود پرداخته و همچنین اعلام کرده که او به همراه گروگانگیران می باشد. یکی از مقامات ارشد ضد تروریستی انگلستان به روزنامه دیلی میل گفته است که او مطمئن است خانم سامانتا لوت ویت به همراه تروریست ها حضور داشته و چگونه او مغازه داران غیر مسلمان را در بازار بزرگ خرید نایروبی با شلیک گلوله از پا درآورده است.

لندن تروریست صادر می کند

سامانتا لوت ویت کیست؟

او همسر آقای گرمنی لیفوسی است شخصی که در سال 2005 در ایستگاه متروی کینگ کراس لندن با بمب منفجر کرد و باعث کشته شدن 26 نفر شد و در آن زمان سامانتا هرگونه ارتباط داشتن و داشتن اطلاع از انجام حمله توسط شوهرش را انکار کرد اما به فاصله زمانی خیلی کوتاهی او متواری شد.

سامانتا که یک دختر 29 ساله ایرلندی است دختر یک سرباز ایرلندی است که در منطقه کانتی دان ایرلند زندگی می کرده است و او در زمانیکه نوجوان بوده به دین اسلام روی آورده و دارای 3 فرزند می باشد.

در ماه دسامبر سال 2011 پلیس کنیا به یک آپارتمان دو اتاقه در مومباسا حمله کرده و در آنجا مواد شیمیایی پیدا کردند که مشابه مواد شیمیایی بوده که در سال 2005 در بمب گذاری لندن کشف کرده بودند و سامانتا جزء افرادی بود که در آنجا شناسایی شد که آپارتمان را اجاره کرده است اما پلیس نتوانست او را دستگیر کند.

اگر چه آقای جرمین گرانت که یک تبعه انگلیس است در آپارتمان در موهباسا دستگیر شد و به جرم اینکه می خواهد با انفجار به کشتار بیگناهان بپردازد به زندان محکوم شد آقای گرانت در تحقیقات به پلیس گفته است که او برای سامانتا لفتاوید کار می کرده است و تحت نظر او بوده است و سامانتا هم به صورت غیابی به مانند آقای گرانت محکوم شد و یک فرد دیگر که همزمان قصد ترک کشور کنیا را داشت نیز هنگام خروج از کشور دستگیر شد.

در ماه مارسی روزنامه دیلی تلگراف چاپ لندن اعلام کرد که خانه سامانتا لوت ویت و آقای فواد منصوب دارند طرحی را برای آزادی آقای گرانت از زندان برنامه ریزی می کنند. زیرا قرار بود که دادگاه آقای گرانت امروز 23 نوامبر 2013 در کنیا برگزار گردد.

معاون دادستان عمومی کنیا می گوید که ما می دانیم که فواد منصوب در تماس مستقیم با سامانتا است و آنها برنامه دارند که آقای گرانت را از دست پلیس آزاد کنند در رسانه ها سامانتا به عنوان سرمایه گذار و برنامه ریز و همچنین آموزش دهنده برای تمامی نیروهای القاعده محسوب می شود و همچنین موسس تشکیلات زنان جهادی در قاره آفریقا می باشد.

او همچنین طرح عملیات گرامادا در مرکز جنگی کشتیها بوده و همچنین در پشتیبانی از عملیات در یک رستوران در مومباسای در حین تماشای بازی فوتبال جام ملت های اروپا یورو 2012 بوده است که باعث کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از افراد در آنجا شده است یکی از نجات یافتگان در آن عملیات می گوید که چهره او را در حین حمله به رستوران دیده اند.

رسانه های انگلیس به این دلیل به او بیوه سفید می گویند زیرا مبارزین چچنی که از حملات تروریستی برای اهداف خود استفاده می کردند به زنان چچنی اتلاق می شده است که برای انتقام خون شوهران خود به عملیات انتحاری دست می زده اند و به آنها «بیوه سیاه» می گفتند.

برخی از اعضای گروه الشباب که از گروه های وابسته به القاعده است به سامانتا «خواهر سفید» می گویند.

۱۳۹۲/۷/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...