نسخه چاپی

باشكوهترین حضور حماسه ملت

محمد كاظم انبارلویی

ديروز در تهران و ايران غوغا برپا بود . همه آمده بودند يك‌صدا و يك آهنگ !بوي عطر پيروزي و سرور همه جاحس مي‌شد. ايران يكپارچه شور و شكوه و حماسه بود.
ايران ديروز لبريز از عطر وفاداري به نظام و آرمانهاي امام و شهيدان بود .
مردم ايران در يوم الله 22 بهمن 90 نشاط و سرزندگي و رضايت خود را به مردم جهان نشان دادند. ديروز تهران پاك ترين هواي خود را تجربه مي كرد . ديروز هواي تهران كاملا صاف بود و بادي ملايم گونه‌هاي مردم را مي بوسيد و نوازش مي داد. روايت داريم اگر خداوند بخواهد دعاهاي بندگان خود را اجابت كند يكي از علائم آن نسيمي است كه گونه هاي مومنان را نوازش مي كند. راستي ديروز كدامين دعا به نقطه اجابت رسيد . مردم دعا مي‌كردند اين نظام تا ظهور حضرت حجت (عج) پايدار بماند . مردم دعا مي كردند خداوند دشمنان اسلام را به راه راست هدايت كند و اگر هدايت نمي شوند آنان را از سرراه نظام جمهوري اسلامي بر دارد . مردم براي علو درجات امام خميني (ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي دعا
مي‌كردند و ازخدا مي خواستند همچنان در مسير هدايت هاي ولايت فقيه قرار گيرند و به آرمان‌هاي انقلاب ، امام و رهبري وفادار باشند. مردم ازخداوند مي خواستند به وحدت آنها بركت دهد تا پشت دشمنان اسلام و اهل فتنه را بشكنند . مردم ازخداوند
مي خواستند عقب ماندگي‌هاي به جامانده ازجور حكومت هاي فاسد قاجار و پهلوي جبران شود و كشور در مسير پيشرفت قرار گيرد. مردم آمده بودند از خداوند بخواهند اجر دانشمندان جوان را در رسيدن به قله‌هاي عزت و عظمت و پيشرفت دو چندان كند و شهداي دانشمند را با اولياي خودش محشور گرداند .
***
ديروز ملائكه آسمان بر عزم راسخ ملت ايران در دفاع از دستاوردهاي الهي نظام درود مي فرستادند . در تهران سيل جمعيت از ميدان امام حسين (ع) تا ميدان فردوسي، ازميدان فردوسي تا ميدان انقلاب و از ميدان انقلاب تا ميدان آزادي مثل يك رود خروشان از نخستين ساعات روز تا ساعاتي پس از پايان مراسم در برابر دوربين هاي خبرنگاران و گزارشگران بين المللي ظاهر شدند و تصويري از سرافرازي ملت و افتخار ملي ايرانيان را به ثبت رساندند . مولايمان خامنه‌اي عزيز چهارشنبه گذشته در ديدار همافران نيروي هوايي پيش بيني فرموده بودند كه ؛ 22 بهمن همه خواهند ديد كه ملت چگونه به ميدان مي‌آيد ! بر اساس برآورد ناظران بي طرف در داخل و خارج ، ديروز تهران و ايران شاهد بي سابقه‌ترين حضور درميادين حضور حماسي و سياسي بود . راهپيمايي يوم الله 22 بهمن روز تجلي قدرت حق بر باطل است لذا هر سال پرشكوهتر و باعظمت تر ازسال گذشته برگزارمي شود . مردم ايران نشان دادند پس از 33 سال همچنان پاي انقلاب ايستاده اند. ديروز سه نسل در كنار يكديگر به خيابانها آمده بودند و نسل دوم و سوم مومن‌تر و عاشق تر در اين ميدان حضور داشتند. ديروز حيرت جهانيان از اين حضور حماسي را از لابه لاي اخبار و تحليل ها و تصاويري كه خبرنگاران شبكه هاي مختلف از تهران مخابره كردند ‌به خوبي ديديم . ديروز مردم ايران موفق شدند زيباترين و باشكوه ترين صحنه پيوند امت و امامت را در جشن33 سالگي انقلاب به نمايش درآورند.
***
انقلاب اسلامي مراحل تكاملي را خوب طي كرده است . مرحله سرنگوني استبداد و برچيده شدن بساط استعمار در ايران به گونه اي طي شد كه قدرت باز توليد استبداد و استعمار در ايران به كلي منتفي است. مرحله استقرار نهادهاي نظام جمهوري اسلامي دومين گام درحركت تكاملي انقلاب بود كه آن هم به يمن هوشمندي امام و رهبري شكل گرفت و در چارچوب وظايف خود عمل مي‌كنند مرحله استقرار دولت اسلامي هم به فضل خدا طي شده و نظام طي 33 سال گذشته 10 دولت را تجربه كرده است . اكنون نظام در مرحله « جامعه سازي » است . جامعه اسلامي ؛ جامعه‌اي برخوردار از آزادي ، عدالت و رفاه عمومي است . جامعه‌اي برخوردار از عزت و استغناي ملي و نيز نقش آفريني مردم دراداره كشور است . جامعه اي برخوردار از پيشرفت‌هاي علمي ، سياسي و اقتصادي است. 22 بهمن سال 90 فرصتي براي رونمايي از قدرت انقلاب در پديداري جامعه اسلامي بود . بخشي از جامعه امروز ايران مسير كمال معنوي و عبوديت و معرفت الهي را به سرعت دارد طي مي كند. اين سرعت ما را به شكل گيري امت اسلامي رهنمون مي سازد . تعميق ارزشهاي انقلاب در ايران از يك سو و پيروزي هاي پي در پي مسلمانان درجهان اسلام در فصل بيداري اسلامي، شكل گيري امت اسلامي را نويد مي دهد . امروز استكبار جهاني فقط در برابر يك دولت يا ملت در ايران نيست بلكه در برابر امت اسلامي قرار دارد . جامعه اسلامي امروز ايران يك الگوي صحيح براي مسلمانان جهان است. كساني كه مي‌خواهند در جهان با عزت و كرامت زندگي كنند الگوي موفق ايران اسلامي در پيش روي آنهاست . ملت ما وظيفه دارد اين الگو را هر روز شفاف تر ، كارآمدتر و اصيل تر در برابر جهانيان به نمايش درآورد.

۱۳۹۰/۱۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...