نسخه چاپی

پیام روحانی به زبان آمریكایی به مردم آمریكا

رئیس‌جمهور در مصاحبه با شبكه «سی‌ان‌ان» در پیامی به زبان امریكایی به مردم آمریكا گفت: تمایل دارم به مردم آمریكا بگویم من صلح و دوستی را از ایرانیان برای آمریكایی‌ها آورده‌ام.

به گزارش نما به نقل از فارس، «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران در مصاحبه با شبکه «سی ان ان» به زبان انگلیسی پیامی را به مردم آمریکا ابلاغ کرد و گفت: تمایل دارم به مردم آمریکا بگویم: من صلح و دوستی را از ایرانیان برای آمریکایی‌ها آورده‌ام.

وی تصریح کرد که برنامه‌ای برای دیدار با «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا ندارم اما اگر فرصتی پیش بیاد می‌توانیم با یکدیگر گفت‌وگو کنیم.

اخیراً نامه‌هایی بین اوباما و روحانی رد و بدل شده است و گمانه‌هایی در این باره به وجود آمده است که روسای جمهور ایران و آمریکا احتمالاً دیدار رو در رو در سازمان ملل در نیویورک داشته باشند.

روحانی به سی ان ان در این باره گفت: حرف‌هایی دراین باره صورت گرفته است و آمادگی‌ها برای این کار نیز تا حدودی انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: آمریکا تمایل خود را برای چنین دیداری نشان داد و به طور کلی ایران تحت شرایط خاص می‌تواند اجازه چنین دیداری را بدهد اما بر این باورم که زمان کافی برای هماهنگ کردن این نشست به طور کامل، آنطور که باید، دشوار است.

رئیس‌جمهور ایران در پاسخ به اینکه آیا اجازه ملاقات با مقامات آمریکایی را دارند، گفت: فکر می‌کنم رئیس‌جمهور ایران هر زمان که منافع ملی کشور در میان باشد، چنین اجازه‌ای را دارد. رهبر معظم ایران گفته‌اند که اگر مذاکرات برای منافع ملی کشور لازم و ضروری باشد، مخالف مذاکره نخواهد بود.

وی ادامه داد: اگر امروز فرصت به وجود می‌آمد، (دیدار) امروز برگزار می‌شد و اقدامات مقدماتی برای آن انجام می‌گرفت، به احتمال خیلی زیاد گفت‌وگو صورت می‌گرفت و در وهله اول بر موضوع هسته‌ای یا تحولات خاورمیانه متمرکز بود. بنابراین می‌توانم به شما بگویم رهبر معظم ایران، به دولت من اجازه داده است تا آزادانه درباره این موضوعات مذاکره کنیم.

روحانی درباره هولوکاست گفت: من قبلاً گفتم که من یک مورخ نیستم و زمانیکه بحث درباره ابعاد هولوکاست به وجود می‌آید، مورخان هستند که باید بازتاب از خود نشان دهند اما در کل من می‌توانم بگویم که هرگونه جرمی که در تاریخ علیه بشریت به وجود آمده است، از جمله جرمی که نازی‌ها علیه یهودیان و غیریهودیان انجام دادند، تا جایی که به ما مربوط می‌شود، سزاوار سرزنش و محکومیت است.

۱۳۹۲/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...