نسخه چاپی

بخشش مردی كه خواستگار خواهرش را كشت

مردی كه متهم است خواستگار خواهرش را با همدستی برادران و پدرش به قتل رسانده در حالی پای میز محاكمه رفت كه دو متهم دیگر این پرونده هنوز فراری هستند.

به گزارش نما، این مرد که سیامک نام‌ دارد متهم است هشت‌سال قبل در جریان نزاع مردی را که خواستگار خواهرش بوده به قتل رسانده است. ماموران کلانتری افسریه در سال 84 باخبر شدند مردی به نام امیر با ضربات چاقو به قتل رسیده‌ است.

وقتی پلیس تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کرد متوجه‌ شد ضاربان این جوان برادران دختری به نام شبنم هستند که پیش از این نیز با امیر دعوا کرده بودند. وقتی پلیس مادر امیر را مورد پرسش قرار داد، این زن گفت: پسرم شبنم را دوست داشت ما به خواستگاری او رفته ‌بودیم اما خانواده شبنم حاضر نشدند او را به پسر من بدهند اما شبنم و پسر من با هم ارتباط داشتند. برادران شبنم متوجه‌ شدند و بعد هم با حمله به پسرم او را کشتند و من از همه آنها شکایت دارم.

وقتی پلیس بازجویی‌ها از شاهدان را آغاز کرد، متوجه ‌شد شبنم سه برادر ناتنی‌ دارد که روز حادثه همراه پدرشان سراغ امیر رفته و او را به دلیل ارتباطش با شبنم زده‌اند. دختر جوان در بازجویی‌ها ارتباطش با امیر را قبول کرد و گفت: «در مدتی که با امیر دوست بودم به خانه‌اش هم رفت‌وآمد می‌کردم. ما همدیگر را دوست داشتیم. خانواده‌ام مانع ازدواج ما شدند و بعد از آن امیر اصرار داشت دوباره من را ببیند. وقتی برادرانم ماجرا را فهمیدند با امیر درگیر شدند.»

برادران شبنم و پدرش متواری بودند و خانواده آنها نیز حاضر نبودند مخفیگاه این افراد را معرفی کنند بنابراین پلیس به‌صورت نامحسوس خانواده سیامک را زیر نظر گرفت و موفق شد بعد از دوسال پیگیری این جوان و یکی از برادرانش به نام سیاوش را بازداشت کند. سیامک در بازجویی‌ها قتل را قبول کرد و گفت: «من بودم که با مقتول درگیر شدم و او را با چاقوی سلاخی‌ای که داشتم زدم.
برادران دیگرم هم او را با چاقو زدند اما ضربه‌ای را که باعث مرگش شد من وارد کردم.»

این در حالی بود که ماموران همچنان برای بازداشت پدر و برادر دیگر سیامک تلاش کردند. بعد از دو سال چون ماموران موفق نشدند آنها را بازداشت کنند پرونده با صدور کیفرخواست علیه متهمان به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده ‌شد. این‌بار سیامک قتل را انکار کرد و گفت برادرش مرتکب این قتل شده است. او گفت من ضارب نبودم و سیاوش این کار را کرد.

دو برادر همدیگر را به قتل متهم کردند و در نهایت سیامک به اتهام قتل به قصاص و برادرش سیاوش نیز به اتهام معاونت در قتل به زندان محکوم شد. هیات قضات همچنین دو متهم فراری را به‌صورت غیابی به حبس محکوم کردند. این احکام در دیوانعالی کشور به تایید رسید. با گذشت هشت‌سال از تشکیل پرونده سرانجام سیامک موفق شد رضایت اولیای‌دم را جلب کند و روز گذشته به‌لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه ‌شد.

نماینده دادستان تهران در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده در جایگاه حاضر شد و ماجرا را توضیح داد و خواستار مجازات متهم به‌لحاظ جنبه عمومی جرم شد. در ادامه سیامک به دفاع از خودش پرداخت. او ابتدا قتل را انکار و دوباره تاکید کرد قاتل نیست اما وقتی قضات به او گفتند رای تایید شده و انکار دیگر فایده‌ای ندارد قتل را قبول کرد و گفت: امیر مزاحم خواهرم می‌شد. من هم آن زمان کم‌سن بودم و 19 سال بیشتر نداشتم. وقتی درگیری شروع‌ شد رفتم ببینم چه شده است که آن اتفاق افتاد.

متهم که از 15سالگی بارها به کانون اصلاح‌‌وتربیت رفته ‌است، گفت: من آن زمان بچه ‌بودم و متوجه کارهایم ‌نبودم حالا در زندان متوجه ‌شده‌ام چه کار بدی کرده‌ام. در این مدت سعی کردم در زندان خطایی انجام ندهم و درخواست آزادی دارم.

در پایان جلسه رسیدگی هیات قضات برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.

۱۳۹۲/۷/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...