نسخه چاپی

اولاند در گفتگو با سي‌ان‌ان:

حضور ایران در كنفرانس ژنو۲ مشروط است

رئیس جمهور فرانسه در گفتگو با شبكه خبری آمریكایی حضور ایران در كنفرانس ژنو ۲ برای حل بحران سوریه را مشروط به عدم تلاش برای حفظ وضع موجود و حفظ نظام فعلی دمشق دانست.

به گزارش نما به نقل از تسنیم؛ فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 درباره حل بحران سوریه را رد نکرد اما تاکید کرد تهران نباید به دنبال حفظ وضع موجود باشد.

وی اعلام کرد که برای حمله نظامی و تنبیه دولت سوریه اعلام آمادگی کرد، اما اوباما موضوع را به کنگره ارجاع داد و سپس پیشنهاد روسیه درباره سلاح های شیمیایی سوریه مطرح شد.

وی افزود گفتگوهای فعلی نباید موجب فرصتی برای بشار اسد برای در قدرت ماندن شود. اولاند ادامه داد اگر سوریه به تعهداتش عمل نکند، باید به شورای امنیت برگردیم و تحریم های جدیدی اعمال کنیم. وی افزود شاید در قطع نامه فعلی نیاز به اشاره به فصل هفتم منشور نباشد.

رئیس جمهور فرانسه حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 درباره حل بحران سوریه را رد نکرد اما تاکید کرد حضور ایران مشروط به این است که تهران به دنبال حفظ وضع موجود و حفظ رژیم فعلی دمشق نباشد. وی افزود کنفرانس ژنو 2 به دنبال ایجاد دولتی انتقالی در سوریه خواهد بود.

اولاند همچنین نسبت به گسترش جریان های تروریسم در منطقه خاورمیانه ابراز نگرانی کرد.

۱۳۹۲/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...