نسخه چاپی

تلاش های سازنده غیرمتعهد ها برای ثبات صلح

رییس‌جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در دیدار نخست وزیر فیجی و رییس گروه 77 با وی، با اشاره به اهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران با كشور فیجی، بر آمادگی كشورمان برای توسعه مناسبات و روابط دوستانه با این كشور تاكید كرد.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر ، اقای روحانی به نقش فیجی در گروه 77 اشاره کرد و گفت: در اوضاع امروز جهانی گروههایی مثل گروه 77 و جنبش عدم تعهد می‌توانند نقش سازنده‌ای در معادلات جهانی داشته باشند.

وی با اظهار تاسف از برخی ناآرامی‌ها در منطقه حساس خاورمیانه، تلاش‌های گروه 77 و جنبش عدم تعهد را برای برقراری صلح و ثبات منطقه‌ای مفید ارزیابی کرد.

دکتر روحانی تصریح کرد: امکانات و ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه روابط دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و فیجی از جمله در زمینه صنعت توریسم وجود دارد که باید از آنها به خوبی استفاده کرد.

نخست وزیر فیجی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار با دکتر روحانی بر اهمیت روابط و تعمیق همکاری های میان دو کشور تاکید و خواستار توسعه روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران شد.

وی همچنین با اشاره به تلاش انسان دوستانه کشور فیجی برای برقراری صلح و ثبات منطقه‌ای اظهار امیدواری کرد این تلاشها با مشارکت و کمک دیگر کشورهای منطقه از جمله ایران هر چه زودتر به نتیجه برسد.

۱۳۹۲/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...