نسخه چاپی

سردار دهقان:

آمریكا به‌دور از القائات صهیونیست‌ها وارد مذاكرات شود/ به‌دنبال مذاكره برای مذاكره نیستیم

عکس خبري -آمريکا به‌دور از القائات صهيونيست‌ها وارد مذاکرات شود/ به‌دنبال مذاکره براي مذاکره نيستيم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاكید بر اینكه مذاكره به خاطر مذاكره برای ما موضوعیت ندارد، گفت: آمریكا به دور از سوء تفاهم‌هایی كه نظام صهیونیستی برای آنها ایجاد می‌كند، وارد مذاكره شود.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، سردار حسین دهقان که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مراسم صبحگاه ستاد وزارت دفاع سخن می‌گفت، با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و نام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره)، شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، ایثارگران، جانبازان و آزادگان و به ویژه وزرای دفاع، هفته دفاع مقدس را فرصتی برای نشان دادن راه عزت، شرف و استقلال به ملت‌ها دانست و اظهار داشت: نظام سلطه، جمهوری اسلامی ایران را به لحاظ ماهیتی نظامی مقابل خود تلقی کرد، چراکه راهبرد اصلی انقلاب اسلامی، نفی حاکمیت طاغوت و مبارزه با استکبار و استبداد بوده و هست.

وی با بیان اینکه نظام سلطه همواره خود را صاحب حق دانسته و تلاش کرده تا مناسبات جهانی را به نفع خود تنظیم کند، انقلاب اسلامی را چالش اصلی غرب توصیف کرد و افزود: موضوع جدا کردن بخش‌هایی از ایران سطح پایین تجاوز رژیم صدام بود در صورتی که ساقط کردن نظام سیاسی کشور در سطح بالا و مقصود اصلی نظام سلطه بود.

دهقان با تأکید بر اینکه هشت سال دفاع مقدس درسی بزرگ برای متجاوز و حامیان او بود، تصریح کرد: امروز هر گاه دشمنان تصور تجاوز به ایران اسلامی را در ذهن خود تصور می‌کنند، حتما دوران پرافتخار دفاع مقدس به یادشان می‌افتد که تعدی به این ملت بزرگ امکانپذیر نیست.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه با بیان این نکته مهم که بیداری اسلامی نتیجه الهام بخشی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است، گفت: انقلاب اسلامی به همه ملت‌ها آموخت که می‌توان بدون اتکا به قدرت‌های بزرگ و صرفا با تکیه بر داشته‌ها و اهداف ملی خود در مقابل هر قدرتی ایستاد و پیروز شد.

وی در ادامه با اشاره به نسبت توانمندی‌های دفاعی امروز با تجربه هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: محدودیت‌های نظام سلطه در طول جنگ، سرمایه‌ای بزرگ برای شکوفایی عظیم استعدادهای الهی بوده و هست.

دهقان تأکید کرد: اگر در هشت سال دفاع مقدس ملت ما حماسه دفاعی را خلق کرد، در همان ایام و پس از آن صنعتگران ما توانستند با تولیدات دفاعی، اعتماد ملت را به خود جلب کنند.

عضو شورای عالی امنیت ملی با هشدار نسبت به تحرکات و توطئه‌های دشمن یادآور شد: لازم است که ما همواره محیط امنیتی مان را تجزیه تحلیل کرده و با شناسایی تحلیل‌هایی که دشمن در رویارویی با ما در آینده دور و نزدیک دارد، برای داشتن قدرتی برترآفرین، خودمان را مجهز کنیم.

وزیر دفاع با اشاره به تحولات منطقه ادامه داد: باور ما این است که این حرکت شوم، به لطف خدا هیچ‌گاه به نتیجه نخواهد رسید.

دهقان با اشاره به مذاکره ایران و غرب گفت: این چند قدرت اعلام کرده‌اند که در موضوع هسته‌ای آماده مذاکره با ما هستند، البته ملت ایران در گذشته آنها را تجربه کرده و می‌دانند که غرب قابل اعتماد نیست.

وی اضافه کرد: ملت ما امروز در سطحی از اقتدار قرار دارد که می‌تواند با رهبری‌های حکیمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری با اعتماد کامل وارد مذاکره شده و در هر چالشی از خود دفاع کند.

دهقان در همین زمینه با تاکید بر اینکه مذاکره به خاطر مذاکره در این مقطع زمانی برای ما موضوعیت ندارد، گفت: نظام سلطه و در رأس آن آمریکا باید حقوق ملت ایران را در قالب پروتکل‌ها و موافقتنامه‌های بین‌المللی به رسمیت شناخته و در فضایی برابر، بدون هر نوع تحمیل و به دور از سوء تفاهم‌هایی که نظام صهیونیستی برای آنها ایجاد می‌کند، وارد مذاکره شود که در این صورت ما هم آماده شفاف‌سازی هستیم.

۱۳۹۲/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...