نسخه چاپی

رويترز گزارش داد

نگرانی قانونگذاران آمریكایی حامی اسرائیل از گرمی روابط واشنگتن-تهران

گزارش‌ها از نگرانی قانونگذاران آمریكایی حامی رژیم صهیونیستی درباره گرمی روابط میان واشنگتن و تهران و آمادگی كمیته بانكداری سنا برای بررسی دور جدید تحریم‌های مصوب مجلس نمایندگان این كشور علیه ایران خبر می‌دهند.

به گزارش نما به نقل از فارس، خبرگزاری «رویترز» از نگرانی قانونگذاران کنگره آمریکا و مخالفت آنها با جدیدترین هدف تعیین شده توسط دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور این کشور در عرصه سیاست خارجی جهت بهبود روابط با ایران خبر داده است.

بر اساس این خبر، قانونگذاران آمریکایی در صورتی که تصور کنند که تهران در حال دادن امتیاز به غرب و عقب نشینی از بلند پروازی های هسته ای اش است، این قدرت را دارند تا تحریم های تحمیل شده علیه ایران را بردارند اما بسیاری از جمهوریخواهان و حتی دموکرات ها که هم حزبی اوباما محسوب می شوند، درباره رویکرد دولت دکتر «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران تردید دارند.

در این خبر با اشاره به اینکه بسیاری از قانونگذاران آمریکایی عمیقا حامی اسرائیل هستند و در عین حال درباره بعد نظامی برنامه هسته ای ایران تردید دارند، به اظهارات مدعیانه «کلی آیوت» و «لیندسی گراهام» جمهوریخواهان آمریکایی اشاره شده که در قالب بیانیه ای گفته اند که آمریکا نباید به ایران اجازه دهد تا از مذاکرات به عنوان ابزاری برای فوت وقت و یا فریب استفاده کند.

بر اساس این خبر، نمایندگان مجلس سنا و نمایندگان کنگره آمریکا بسته های مکرری از تحریم های شدید را علیه ایران تصویب کرده اند و اوباما این حق قانونی را دارد تا برخی از این تحریم ها را دو بار و هر بار به مدت 120 روز لغو کند و این گزینه ای است که در صورت پیشرفت خوب مذاکرات هسته ای با ایران که روز پنج شنبه هفته جاری (فردا) از سر گرفته می شود، مطرح است.

رویترز در ادامه خبر خود نوشته است که در صورتی که اوباما بخواهد موقتا تحریم ها علیه ایران را لغو کند، چنین اقدامی ممکن است به وخامت روابط بد واشنگتن با کنگره آمریکا ختم شود و از طرف دیگر، ناکامی رئیس جمهور آمریکا در زمینه مهار تحریم های ایران در کنگره این کشور ممکن است مانع مذاکرات پیرامون برنامه هسته ای ایران که تهران تاکید بر صلح آمیز بودن آن دارد، شود.

این خبرگزاری در ادامه گزارش داده است که انتظار می رود که کمیته بانکداری سنای آمریکا به زودی بحث پیرامون نسخه مرتبط با بسته جدید تحریم ها علیه ایران که به راحتی در ماه ژوئیه سال جاری میلادی توسط مجلس نمایندگان به تصویب رسید را آغاز کند؛ لایحه مصوب مجلس نمایندگان آمریکا صادرات نفت خام ایران به مصرف کنندگان جهانی را به اندازه 1 میلیون بشکه دیگر به صورت روزانه در طول یک سال کاهش می دهد.

اخیرا نیز جمعی از جمهوریخواهان آمریکایی با وجود تاکید ایران بر رویکرد تعامل سازنده، در نامه ای به اوباما، خواستار رویکرد سرسختانه تر دولت واشنگتن در قبال تهران شده اند.

این خبر در شرایطی منتشر می‌شود که اوباما در سخنرانی روز گذشته خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد که آمریکا حقوق هسته ای ایران را به رسمیت می شناسد و تلاش می کند تا به توافق هسته ای با ایران دست پیدا کند.

۱۳۹۲/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...