نسخه چاپی

رئیس قوه قضاییه : ایران فرصت اعتمادسازی دوباره‌ای به دولتمردان آمریكا داده است

آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه با گرامیداشت یاد و خاطره دوران دفاع مقدس و تاكید بر لزوم ماندگاری و حفظ ارزش‌های الهی و معنوی آن دوران گفت: انقلاب با جنگ صادر نمی‌شود بلكه با فرهنگ عاشورایی می‌توان آن را به جهان صادر كرد آنگونه كه در سال‌های گذشته شاهد بودیم.

به گزارش نما به نقل از اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه، آيت ا... آملي لاريجاني در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي اقتدار ايران اسلامي و صدور ارزش‌هاي انقلاب را مرهون فداكاري رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس ارزش‌هاي بسياري پديد آمد و ماندگار شد و بر همه ما فرض است در هر زمان و تاريخي اين ارزش‌ها را گرامي بداريم و نگذاريم كه از خاطره نسل‌هاي آينده فراموش شود.
آيت ا... آملي لاريجاني ايثارگران و رزمندگان دفاع مقدس را انسان هايي پاك‌باخته و بزرگ توصيف كرد كه براي سربلندي كشور و رسيدن كشور به نقطه اوج و اقتدار از جان خود گذشتند و با اتكا بر فرهنگ عاشورايي، مشعل فروزان ايثار و شهادت را ماندگار كردند. در همين جا بر خود فرض مي‌دانيم كه از همه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي: سپاه پاسداران، ارتش، بسيج و ساير نيروهاي مسلح كه با صلابت در دوران دفاع مقدس ايستادند و براي ملت و نظام اسلامي سرفرازي و اقتدار خريدند، تشكر كنيم.
رئيس قوه قضاييه تاكيد كرد: متاسفانه در دوران اصلاحات عده‌اي به دنبال تهي كردن جامعه از اين ارزش‌ها بودند كه اين تفكر ظلم عظيمي به مردم و فرهنگ اين كشور و شهدا، ايثارگران و خانواده آنان بود و اميدواريم همواره اين ارزش هاي معنوي و الهي ماندگار شود.
آيت ا... آملي لاريجاني در ادامه به سخنراني رئيس جمهور كشورمان در مجمع عمومي سازمان ملل اشاره كرد و با متين و منطقي خواندن سخنان رئيس جمهور گفت: مذاكره و روابط ايران با ديگر كشورها ممنوع ذاتي نيست و آنچه موجب تاخير و يا انجام شدن برخي مذاكرات شده بود مرهون بي‌اعتمادي به صداقت در گفتار و رفتار غربي‌ها و بويژه آمريكايي ها بود.
رئيس قوه قضاييه با استناد به سخنان مقام معظم رهبري مبني بر اينكه ملت ايران سابقه خوبي از غربي‌ها و به خصوص آمريكا نديده است سخنان رئيس جمهور آمريكا در ابتداي حضور در عرصه سياسي و اجرايي آن كشور و اعمال متعاقب آن را نمونه‌اي از رفتار و گفتار غيرصادقانه آمريكايي‌ها عليه ملت و دولت ايران اعلام كرد و افزود: رئيس جمهور آمريكا در بدو ورود خود شعار تغيير سرداد و مدعي شد كه دست دوستي به طرف ملت ايران دراز مي كند اما در عمل با تحريم‌هاي بي‌سابقه، مشت آهنين خود را به مردم ايران نشان داد و اكنون ملت ايران فرصت اعتماد سازي دوباره‌اي به اوباما و دولتمردان آمريكا داده است كه بتوانند اعتماد ملت ايران را جلب كنند.
آيت ا... آملي لاريجاني با تاكيد بر اينكه نظام جمهوري اسلامي ايران در صورت وجود شرايط عادلانه و عزتمند و احترام متقابل ابايي از مذاكره ندارد به سخنان رئيس جمهور آمريكا در سازمان ملل درباره رفتار عملي مسئولان ايران اشاره كرد و گفت: در واقع اين ملت ايران است كه منتظر رفتار صادقانه آمريكايي ها و غربي‌ها است و اين آنها هستند كه بايد در عمل نشان دهند كه آيا به صحبت‌هاي خود پايبند خواهند ماند و آيا دست از رفتار متخاصم و متناقض خود با ايرانيان برخواهند داشت؟
رئيس قوه قضاييه مذاكره را «در شرايط كاملاً عادلانه و متساوي و بر مبناي اعتماد عملي و تكريم متقابل» قابل اجرايي شدن دانست و تاكيد كرد: در چنين مذاكره‌اي احتمال رسيدن به نتايج مثبت وجود دارد.
آيت ا... آملي لاريجاني القاي برخي رسانه هاي غربي درباره عقب‌نشيني و يا چرخش و نرمش ايران را نادرست و كذب خواند وافزود: ملت ايران در جريان غني‌سازي و استفاده از انرژي هسته‌اي حق خود را مي‌خواهد و از حق خود عقب نخواهد نشست و شرايط روزهاي اخير نشانگر پايبندي ملت و نظام اسلامي ايران به خواسته‌هاي خود و عقب‌نشيني غربي‌هاست چرا كه اهداف ملت ايران عوض نشده و گرچه ممكن است تاكتيك‌ها عوض شوند اما هيچ‌كس نمي‌تواند و حق ندارد از حقوق هسته‌اي ملت كوتاه بيايد و اميدواريم با رفتار معقول كشورهاي غربي موانع پيش روي مذاكرات برداشته شود.
رئيس دستگاه قضا در ادامه با تبريك فرا رسيدن سال تحصيلي جديد خواستار توجه جدي مسئولان به فرهنگ و ارزش‌هاي جامعه اسلامي شد و افزود: متاسفانه نوعي سيطره فرهنگي را شاهد هستيم كه با فرهنگ ديني، اخلاقي ما تناسبي ندارد و مقابله با اين وضعيت طراحي‌هاي فرهنگي برگرفته از فرهنگ ديني و انساني و اخلاقي خودي را مي طلبد.
آيت ا... آملي لاريجاني با تاكيد بر اينكه نبايد در مقابل شبيخون فرهنگي دشمن نااميد شد گفت: ضروري است كه براي آموزش و تربيت كودكان و جوانان كشورمان و تمام معلمان و مربيان سرمايه‌گذاري شود.
رئيس قوه قضاييه تاكيد كرد: اگر ما بتوانيم در حيطه فيلم و سينما و داستان و هنر از فرهنگ غني و مشحون از ارزش‌هاي انساني و اخلاقي و معنوي خودمان بهره‌ بگيريم هيچ گاه دستمان در مقابل هجوم فرهنگي غرب خالي نخواهد ماند و در كنار آن با سرمايه‌گذاري در علم و دانش مي‌توان به اقتدار علمي و فرهنگي رسيد.
رئيس دستگاه قضا يكي از مهم‌ترين و محوري‌ترين رويكردهاي آموزشي و تربيتي را آشنا كردن جوانان، نوجوانان و كودكان با مفاهيم حقوقي و اجتماعي و عواقب و آسيب‌هاي گرايش به رفتارهاي نابهنجار برشمرد و تاكيد كرد: يكي از اساسي‌ترين روش‌هاي پيشگيري از وقوع جرم تفهيم عواقب كارهاي ناهنجار و مجرمانه براي افراد و خانواده‌ها و جامعه به كودكان، نوجوانان و جوانان و بالا بردن سطح آگاهي‌هاي حقوقي مردم است.
در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي بحث و بررسي در مورد اصلاحيه قانون نحوه اجراي محكوميت‌هاي مالي ادامه يافت و موادي از آن به تصويب رسيد.

۱۳۹۲/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...