نسخه چاپی

امير تسويه‌چي:

تمام وقایع منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای توسط نیروی هوایی ارتش رصد می‌شود

فرمانده پایگاه یكم شكاری نیروی هوایی گفت: نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران با نگاه تیزبینانه خود تمام وقایع منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را رصد كرده و هرگونه تهدیدی را به عنوان یك نیروی بازدارنده با عزمی جازم پاسخ خواهند داد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ دوم خلبان "تسویه‌چی" فرمانده پایگاه یکم شکاری نیروی هوایی، صبح امروز در مراسم گرامیداشت خلبانان عملیات 140 فروندی "کمان 99" که در پایگاه شهید لشگری برگزار شد، با اشاره به نقش مهم نیروی هوایی در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما این افتخار را مدیون پیشکسوتان این نیرو هستیم.

وی ادامه داد: نیروی هوایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب پیش‌قدم بود.

تسویه‌چی تاکید کرد: آمادگی نیروی هوایی تا حدی بود که تنها با گذشتن 2 ساعت از تجاوز نیروهای عراقی به کشورمان، چهار فروند جنگنده متعلق به نیروی هوایی، پایگاه شعیبیه در جنوب عراق را بمباران کردند.

فرمانده پایگاه یکم شکاری نیروی هوایی با اشاره به حماسه نیروی هوایی در روز اول مهر افزود: در آن زمان 48 فروند هواپیما از تبریز، 40 فروند از دزفول، 16 فروند از همدان، 12 فروند از بوشهر و همچنین 12 فروند از فرودگاه مهرآباد پایگاه الرشید در بغداد را بمباران کردند.

امیر تسویه‌چی با اشاره به نقش سیاسی نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: شهید "عباس دوران" با شکستن دیوار صوتی بغداد در 30 تیر 1360 باعث بی اثر شدن ادعای صدام مبنی بر امنیت بغداد برای برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها شد و به این ترتیب تأثیرگذاری سیاسی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سطح جهانی دیده شد.

وی همچنین در مورد نقش اقتصادی نیروی هوایی در طول دوران دفاع مقدس گفت: تأمین هزینه‌های جنگ ارتباط مستقیمی با صدور نفت داشت که به دلیل پوشش دلاورمردان نیروی هوایی طرح صدام مبنی بر ضربه به صادرات نفت ایران شکست خورد و تا آخرین روز جنگ، ذره‌ای از صادرات نفت ما کاسته نشد.

فرمانده پایگاه یکم شکاری نیروی هوایی اظهار داشت: نیروی هوایی پس از پایان جنگ نیز در تعاملی سازنده با مراکز علمی و فناوری دستاوردهای بزرگی را کسب کرده است.

وی افزود: امروز پرسنل فنی نیروی هوایی در داخل کشور قادر به ساخت هواپیما و حساس‌ترین قطعات آن هستند.

امیر تسویه‌چی در پایان خاطرنشان کرد: نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران با نگاه تیزبینانه خود تمام وقایع منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را رصد کرده و هرگونه تهدیدی را به عنوان یک نیروی بازدارنده با عزمی جازم پاسخ خواهند داد.

گفتنی است که در ادامه، امیر خلبان ناصر رضایی و امیر خلبان محمد جوانمردی به ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداختند.

۱۳۹۲/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...