نسخه چاپی

دیدار روحانی با رهبران مسلمانان آمریكا

رئیس‌جمهور گفت: امروز در دنیای اسلام و در منطقه حساس خاورمیانه، بدترین گرفتاری‌ها بعد از مداخلات خارجی، افراط‌گرایی، خشونت و تروریسم است و متاسفانه این افراط‌گرایی، گاهی به نام دین و جهاد ترویج شده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، جمعی از رهبران و شخصیت‌های موثر در جامعه اسلامی آمریکا، سه شنبه با حضور در محل اقامت حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور با وی دیدار و گفتگو کردند.

روحانی در این دیدار، ضمن خیرمقدم به علما، بزرگان و صاحب نظران و مبلغین جامعه آمریکا از برگزارکنندگان این جلسه قدردانی کرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در دنیای امروز، تبلیغ دین، هم آسان و هم سخت شده است، به افراط و تفریط برخی گروه‌ها و جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: برخی در برابر تمدن جدید، آن چنان هضم و دچار خودباختگی شدند که انگار از اسلام، جز مناسک و عبادات، هیچ چیز دیگری در دنیای امروز نباید مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

روحانی افزود: از طرف دیگر در برابر تمدن امروز، جامعه اسلامی و نسل جوان دچار افراط و تفریط شد و در سال‌های اخیر یک نوع قرائتی از اسلام در برخی از جوامع تبیین شد که گویی از اسلام، بابی جز جهاد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در مواردی، کشتن آدم‌ها تبدیل به کار نیک شده است، تاکید کرد: ایجاد رعب و وحشت در میان جوامع، به شیوه‌ای برای ترساندن یا به تسلیم کشاندن کافر تبدیل شده است.

روحانی گفت: امروز در دنیای اسلام و در منطقه حساس خاورمیانه، بدترین گرفتاری‌ها بعد از مداخلات خارجی، افراط‌گرایی، خشونت و تروریزم است. متاسفانه این افراط‌گرایی، گاهی به نام دین و جهاد ترویج شده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به مشکلات کنونی در جهان اسلام گفت: در آینده باید از تجربه‌ یکدیگر استفاده کنیم و مبلغین کشورها با فرهنگ‌های مختلف باید بهترین شیوه را برای ترویج دین به کار گیرند.

وی افزود: متاسفانه امروز اسلام هراسی در دنیا به عنوان یک شیوه مطرح شده است.

رئیس‌جمهور در ادامه این نشست، رهبران اسلامی آمریکا را سمبلی از وحدت مسلمانان دانست و گفت: ما در شرایط کنونی نیاز به وحدت همه، هم در مسائل جزئی و هم در اصول داریم.

روحانی نقش رهبران اسلامی در جامعه آمریکا را در نزدیک کردن دو ملت مهم دانست.

رئیس‌جمهور در ادامه این نشست به بحران سوریه اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران، معتقد است، تصمیم نهایی در هر کشوری با مردم آن کشور است که البته وظیفه همه ما این است که جلوی خونریزی را بگیریم، هر فردی که کشته می‌شود، باعث تاسف همه است.

روحانی گفت: همه باید تلاش کنیم مشکلات منطقه از جمله مسئله سوریه حل و فصل شود.

در این دیدار، برخی از رهبران و شخصیت‌های اسلامی آمریکا، ضمن قدردانی از رئیس‌جمهور ایران برای حضور در این نشست، صمیمانه به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص مسائل مختلف پرداختند.

۱۳۹۲/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...