نسخه چاپی

مصاحبه شبكه PBS آمریكا با دكتر روحانی

حجت الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی اختصاصی با شبكه پی‌بی‌اس (PBS) آمریكا در پاسخ به سوالی درخصوص اهداف سفر به نیویورك، گفت : هدف من از این سفر رساندن صدا و خواست ملت ایران به گوش مردم و مقام های كشورهای مختلف جهان از طریق حضور در سازمان ملل است و امیدواریم كه در تحقق آن موفق باشیم.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ؛حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني رييس جمهوري اسلامي ايران در گفتگوي اختصاصي با شبکه پي‌بي‌اس (PBS) آمريکا در پاسخ به سوالي درخصوص اهداف سفر به نيويورک، گفت : هدف من از اين سفر رساندن صدا و خواست ملت ايران به گوش مردم و مقام هاي کشورهاي مختلف جهان از طريق حضور در سازمان ملل است و اميدواريم که در تحقق آن موفق باشيم.


رييس جمهور در پاسخ به سوال مجري معروف شبکه PBS در خصوص تحريم هاي ضد ايراني اظهار داشت: ما تحريم ها را اساسا غير قانوني و غير انساني مي دانيم . به اعتقاد ما تحريم ها راه حل درستي نيست و نمي تواند مشکلي را حل کند.



دکتر روحاني در پاسخ به سوالي در خصوص موضوع هسته اي افزود : ما به دنبال راه حلي هستيم که ايران به حقوق قانوني خود برسد و همچنين اگر نگراني هاي هم وجود داشته باشد، برطرف کنيم.



رييس جمهوري تاکيد کرد: مسئله هسته اي، امروز به نماد غرور ملي و ايستادگي تبديل شده است و مردم چيزي فراتر از حق قانوني خود براي استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي نمي خواهند.



وي افزود: موضوع هسته اي همچنين نماد توسعه ملت ايران در بحث استفاده از فناوريهاي جديد و توسعه است.



رييس جمهوري همچنين در پاسخ به سوالي در خصوص روابط ايران و سوريه و حمايت از مردم اين کشور گفت: دو کشور داراي رابطه عميق و مستحکم هستند و اين رابطه به زمان جنگ ايران و عراق برمي گردد و هر چند عراق يک کشور عربي بود اما سوريه در آن شرايط سخت در کنار مردم ايران بود.



وي افزود: همه بايد تلاش کنند تا مردم سوريه ازاين بحران نجات پيدا کنند و همه کشورهاي منطقه بايد به سمت دمکراسي حرکت کنند و صندوق هاي راي و اراده مردم تعيين کننده دولت ها باشد.



وي در پاسخ به سوالي در خصوص انتخابات و برنامه هاي انتخاباتي خود، گفت: همه نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري، برنامه هايي داشتند که به مردم ارايه کردند و من هم برنامه هاي خود را که بر اساس تدبير و اميد بود، به مردم ارايه دادم .



دکتر روحاني خاطر نشان کرد: مردم به برنامه گفتمان اعتدال و ميانه روي راي دادند و من هم بنا دارم به عهد خود براي اجراي برنامه ها وفادار بمانم.

۱۳۹۲/۷/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...