نسخه چاپی

فتوایی جنجالی در باره هنرپیشه ها!

عکس خبري -فتوايي جنجالي در باره هنرپيشه ها!

مبلغ كویتی در یك فتوای جنجالی ازدواج زن و مرد بازیگر را در سریال های تلویزیونی و فیلم های سینمایی معتبر اعلام كرد و گفت كه زنان متاهل در صورت بازی در نقش عروس در فیلم و تئاتر خیانتكارند.

به گزارش نما به نقل از العالم، " مبارک البذالی" گفت: مراسم ازدواجی که هنگام ایفای نقش برای بازیگران سینما و تئاتر برگزار می شود باید واقعی به شمار بیاید و زنان متاهل نباید در این نقش ها شرکت کنند زیرا نمی توانند به عقد نفر دوم درآیند.

این فتوا در محافل هنری و سینمایی کویت واکنش های انتقاد آمیزی در پی داشته است.

این مبلغ خاطرنشان کرد زنان متاهلی که در فیلم و تئاتر یک بار دیگر ازدواج می کنند مرتکب گناه بزرگی شده و شوهرانشان باید این نقش ها را به عنوان خیانت تلقی کنند.

مفتی افراطی کویتی با استناد به یک حدیث ادعا کرد در سه مورد نیت انسان نقش اساسی ندارد و ازدواج یکی از آنهاست. زیرا بازیگر زن با اختیار چنین نقشی را می پذیرد و در حضور شهود و ولی امر خود به ازدواج با بازیگر مرد مبادرت می کند و چون بازیگری از امور غیر جدی است پس مشمول حدیث مذکور شده و عقد صحیح است.

وی افزود: اگر بازیگر زن شوهرداشته باشد و در اثنای نقش بازی کردن دوباره ازدواج کند هم او و هم شوهر واقعی اش مرتکب گناه بزرگی شده اند.

هنرمندان کویتی با انتقاد از این فتوا عنوان کردند که بازیگری تجسم دادن به واقعیت هاست نه خود آنها.

عبدالرحمن العقل هنرپیشه کویتی در این خصوص تاکید کرد هنرپیشگی یعنی به تصویر کشیدن واقعیت ونه حقیقت مطلق. وی افزود: امیدوارم درباره هیچ امری مبالغه نشود.

فاطمه عبدالله هنرپیشه و فعال رسانه ای نیز گفت: در این فرایند نه ولی دختر هست و نه وکیل واقعی ، نه مهریه و نه ایجاب و قبولی صورت می گیرد؛ در حالی که همه این شروط باید برای صحت ازدواج فراهم شود.

وی افزود: بعضی ها فقط به ظاهر امور اکتفا می کنند و به جزئیات توجه نمی کنند. ما هنرپیشه ها یک کار هنری ارائه می کنیم و شخصیتی را به تصویر می کشیم که غیر از خود ماست.

۱۳۹۲/۷/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...