نسخه چاپی

افشاگری كه ممنوع التصویر شد

عکس خبري -افشاگري كه ممنوع التصوير شد

این روزها در حالی بحث در مورد تخلفات عمدی داوران ایرانی بالا گرفته كه خیلی‌ها معتقدند در مبارزه با این اتفاق، سال‌ها تاخیر رخ داده است.

به گزارش نما به نقل از شفقنا، شاید اگر مدت‌ها پیش مسئولان فدراسیون به جای انکارهای کورکورانه اقدام به مقابله جدی با این مسایل می‌کردند، امروز کار به اینجا نمی‌کشید و چندین داور و کمک‌ داور مشهور مملکت در مظان اتهام قرار نمی‌گرفتند.

جالب اینجاست که نزدیک به یک دهه قبل، دکتر پرویز سیار با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی در نقش اولین افشاگر علیه فساد داوری در ایران ظاهر شد و خیلی‌ها معتقدند منظور سیار، یک داور مشهور آن روزها بوده که البته کمی بعدتر اتوماتیک‌وار از صحنه داوری محو شد.

نکته اینجاست که در آن زمان به جای بررسی این موضوع در رسانه‌ها و دستگاه اداری فوتبال ایران، آقایان اقدام به حذف افشاگر کردند و با ممنوع‌التصویر کردن سیار، به عبارتی دست به زدودن صورت مساله زدند. دکتر سیار که دیگر از آن به بعد نتوانست کارشناس داوری برنامه 90 باشد!

سيار در همین خصوص می گوید: «اگر به خاطر داشته باشید آن زمان مدعی شدم جعبه سیبی داریم که توسط یک سیب گندیده در حال خراب شدن است و حالا دایی به حرف های من رسیده است. البته من آن زمان منظورم قهرمانی نبود و یک کمک داور بین المللی که دیگر کنار رفته را می گفتم ولی اگر مسئولان به جای کنار گذاشتن من می رفتند و تحقیق می کردند شاید امروز دایی اینچنین به سمت قهرمانی و داورانی که شرافتشان را می فروشند موضع گیری نمی کرد.»

۱۳۹۲/۷/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...