نسخه چاپی

رایزنی نخست وزیر ایتالیا با دكتر روحانی

عکس خبري -رايزني نخست وزير ايتاليا با دکتر روحاني

نخست وزیر ایتالیا در دیدار رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینكه ایتالیا خود را پل ارتباطی با ایران می داند گفت : در سال ۲۰۱۶ ، ایتالیا رئیس دوره ای اتحادیه اروپا خواهد شد و در این دوره بر تقویت و گسترش هر چه بیشترروابط دو جانبه با ایران خواهد كوشید .

به گزارش نما به نقل از شبکه خبر، لتا نخست وزیر ایتالیا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در مقر این سازمان در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اینکه ایتالیا از گفتگوی 1+5 با ایران حمایت می کند تا سوء تفاهم ها برطرف شود گفت : اتحادیه اروپا به شما اعتماد دارد و ما می خواهیم شریک قابل اعتمادی برای شما باشیم .
وی با محکوم کردن کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه گفت : ایتالیا تلاش خواهد کرد که کمک های انسان دوستانه به سوریه با همکاری سایر کشورها ادامه یابد .
دکتر روحانی رئیس جمهوری نیز در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و پایدار ایران و ایتالیا بر گسترش روابط دوجانبه در عرصه های اقتصادی ، فرهنگی ، علمی ، دانشگاهی وگردشگری تاکید کرد .
رئیس جمهور با تاکید بر لزوم تسریع در بهبود روابط تهران - رم گفت : جمهوری اسلامی ایران همچنان علاقمند به تامین پایدار انرژی برای ایتالیا است و بر این اساس می توان روابط دوجانبه را توسعه داد .
وی با اشاره به بحران سوریه و تاسف بار خواندن شرایط مردم این کشور از جنک داخلی و اقدامات تروریست ها بر ضرورت همکاری کشورهای منطقه برای مقابله با تروریسم تاکید کرد .
رییس جمهور با اشاره به صلح آمیز بودن برنامه هسته ای کشورمان آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای رفع نگرانی های منطقه ای برخی از کشورها را اعلام کرد و گفت : تحریم ها اثری بر برنامه هسته ای ایران نداشته و فقط
مردم را تحت فشار قرار داده است: ما این تحریم ها را غیرقانونی و غیرانسانی می دانیم . روحانی گفت : ایتالیا می تواند به عنوان عضو اتحادیه اروپا برای حل و فصل موضوع هسته ای همکاری کند .

۱۳۹۲/۷/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...