نسخه چاپی

مرخصی زندانیان در دستور كار شورای نگهبان

عکس خبري - مرخصي زندانيان در دستور کار شوراي نگهبان

سخنگوی كمیسیون قضایی مجلس گفت: بررسی وضعیت مرخصی زندانیان در كمیسیون قضایی مصوب و در حال حاضر به شورای نگهبان ارجاع شده است، تا در آینده‌ای نزدیك برای آن تصمیماتی اتخاذ شود.

به گزارش نما، "محمدعلی اسفنانی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بررسي وضعیت مرخصی زندانیان گفت: بررسی وضعیت مرخصی زندانیان در کمیسیون قضایی مصوب و در حال حاضر به شورای نگهبان ارجاع شده است تا در آینده‌اي نزدیک برای آن تصمیماتی اتخاذ شود.

گفتني است: يكي از مواد آيين دادرسي كيفري در خصوص مرخصي زندانياني است كه جرم آنها قابل تعليق بوده و براي زندانياني كه داراي جرايم غيرعمد و قابل تعليق هستند طبق ماده‌اي كه در كميسيون حقوقي مجلس تصويب شده در هر ماه، مرخصي در نظر گرفته شده است.

جرايمي كه امكان معلق كردن جرم آنها وجود دارد با رعايت شرايط و ضوابط و با نظر قاضي مشمول يكي از موارد آيين دادرسي كيفري مي‌شوند با اين حال برخي جرايم طبق قانون مجازات اسلامي قابل تعليق نيستند كه جرايم سخت و خشن از جمله آنهاست.

قوه قضاييه در ارتباط با مدت زمان مرخصي براي زندانيان داراي اختيار است و مي‌تواند دو بار در طول سال و حداكثر يك ماه به آنها مرخصي داده شود که طبق آيين دادرسي كيفري زندانياني كه جرم آنها غير قابل تعليق بوده، نسبت به مجرميني كه مرتكب جرايم غيرعمد شده‌اند، در ميزان و مدت مرخصي متفاوتند.

همچنين يكي از مواد آيين‌نامه كيفري در خصوص مرخصي زندانيان طي 31 شهريور ماه سال جاري در كميسيون حقوقي مورد بررسي قرار گرفت.

۱۳۹۲/۷/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...