نسخه چاپی

دستور جدید آمریكا به آل خلیفه

به گفته برخی منابع محلی در بحرین، وزیر دفاع آمریكا از بحرین خواسته است تا به سرعت نخست وزیر این كشور را بركنار كرده و ولی‌عهد پادشاه این كشور را جایگزین وی كنند.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از الاخبار نوشت: همزمان با برگزاری یکی از بزرگترین راهپیمایی‌های ضد دولتی در بحرین و انتقاد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از رژیم آل خلیفه، چاک‌هیگل وزیر دفاع آمریکا پیامی را به پادشاه بحرین منتقل کرد که مفاد آن اینگونه بود، می‌باید خلیفه بن سلمان برکنار شده و سلمان بن حمد ولی عهد معتدل این کشور حداکثر تا ماه دسامبر، جایگزین وی شود.

بر اساس اطلاعات به‌دست آمده هیگل از حمد بن سلمان آل‌خلیفه خواسته است تا اقدام به اصلاحات سیاسی در این کشور نموده و به توصیه‌های شریف بسیونی رئیس کمیته حقیقت یاب بین المللی عمل نموده و کلیه زندانیان سیاسی از جمله پزشکان و پرستاران و اشخاصی همچون ابراهیم شریف رئیس جنبش "وعد"، شیخ حسن مشیمع، شیخ محمد حبیب المقداد ، نبیل رجب و عبدالهادی الخواجه که از فعالان سیاسی و حقوق بشر در بحرین هستند، را خواستار شد.

لازم به ذکر است که منابع خبری محلی گزارش دادند، دستورات ذکر شده از سوی آمریکا به مقامات بحرین ، پس از عقد جلسه‌ای محرمانه میان چاک هیگل ، ولی عهد بحرین، پادشاه و نخست وزیر این کشور صادر شده است.

در این جلسه کناره گیری نخست وزیر مطرح شده است که پادشاه این کشور خلیفه بن سلمان از آمریکا مهلتی برای بررسی این مساله درخواست کرده است که در پاسخ چاک هگل به پادشاه بحرین می‌گوید: من برای مشاوره نیامده‌ام و تنها حامل دستور آمریکا هستم که پادشاة بحرین می‌بایست آن را به سرعت اجرا نماید در غیر این‌صورت بواسطه روش‌های دیگری وارد عمل می‌شویم.

لازم به ذکر است که مقامات بحرینی پس از آنکه باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به ادامه خشونت در این کشور ابراز نگرانی کرده بود واکنش نشان داده و اعلام کردند که وضعیت این کشور با آنچه در عراق و سوریه رخ می‌دهد متفاوت است.

باراک اوباما سه‌شنبه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل بر ادامه تلاش‌ها برای حل مشکلات فرقه‌ای در کشورهایی مانند عراق، بحرین و سوریه تاکید کرد.
هدی نونو، فرستاده بحرین در سازمان ملل نیز در وبلاگ شخصی خود به این اظهارات واکنش نشان داد. وی در این باره گفت: شنیدن سخنان اوباما مبنی بر مقایسه وضعیت بحرین با آنچه اکنون در عراق و سوریه رخ می‌دهد ناامید کننده است.

۱۳۹۲/۷/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...