نسخه چاپی

تاثیر رایزنی ایران وآمریكا بر قیمت نفت و طلا

به دنبال كاهش تنش ها بین ایران و آمریكا و رایزنی تلفنی روسای جمهور دو كشور قیمت جهانی نفت در روز گذشته با ۵۸ سنت كاهش به كمتر از ۱۰۹ دلار رسید و هر اونس طلا با افزایش ۱۴.۸ دلاری در برابر ۱۳۳۸.۴ دلار معامله شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم: به دنبال کاهش تنش ها بین ایران و آمریکا و رایزنی تلفنی روسای جمهور دو کشور قیمت جهانی نفت در روز گذشته با ۵۸ سنت کاهش به کمتر از ۱۰۹ دلار رسید و هر اونس طلا با افزایش ۱۴.۸ دلاری در برابر ۱۳۳۸.۴ دلار معامله شد.

به گزارش رویترز، همزمان با کاهش تنش ها بین ایران و آمریکا و رایزنی تلفنی روسای جمهور دو کشور در خصوص نحوه دستیابی به توافقی در مورد بحث هسته ای، قیمت نفت دیروز کاهش یافت.

اوباما گفت، (از طریق این گفت‌وگو) یک فرصت بی نظیر برای پیشرفت در حل و فصل تنش طولانی مدت حول برنامه هسته ای ایران به وجود آمد.

جان کیلداف، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «این اتفاق در بازار نفت کاهش دهنده قیمت است.» وی افزود، ظاهرا ایران آماده رسیدن به یک توافق است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه نوامبر در پایان معاملات دیروز، با 58 سنت کاهش به 108 دلار و 63 سنت رسید و روند کاهشی قیمت نفت را پس از اظهارات اوباما درباره ایران، به حدود یک دلار در هر بشکه رساند.

قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه نوامبر نیز کاهش یافت و در پایان معاملات روز جمعه با 16 سنت کاهش به 102 دلار و 87 سنت رسید.

اظهارات اوباما پس از اظهارات خوش بینانه روز جمعه حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران بیان شد که گفته بود، خواهان مذاکرات با 6 قدرت جهانی در زمینه پرونده هسته ای برای رسیدن به نتایج ملموس در یک بازه زمانی کوتاه است.

در همین حال، اختلاف نظرها در مورد بودجه آمریکا و نگرانی ها از زمان تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو موجب افزایش خرید طلا در بازار و جهش بیش از یک درصدی قیمت در روز جمعه شد.

بر این اساس، قیمت هر اونس طلا با 1.1 درصد معادل 14.8 دلار افزایش، به 1338 دلار و 40 سنت رسید.

نگرانی ها در مورد بودجه و مذاکرات در مورد سقف بدهی ها در واشنگتن ارزش دلار را به نزدیکی پایین ترین قیمت در 7 ماه گذشته رسانده و بازارهای سهام را در سراسر جهان تحت فشار قرار داده است.

۱۳۹۲/۷/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...