نسخه چاپی

بهترین آب لوله‌كشی متعلق به كدام كشورهاست؟

اهمیت محیط‌زیست در سیاست‌گذاری دولت‌های مختلف و در سراسر دنیا روز به روز در حال افزایش است.تامین آب آشامیدنی سالم و در دسترس یكی از بخش‌های مهم فعالیت‌های دولت است.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، یکی از مهم‌ترین عوامل محیط‌ تمیز و سلامتی، در دسترس بودن آب آشامیدنی سالم برای همه مردم در یک کشور است.

شاخص عملکرد زیست‌محیطی(EPI)، رتبه‌بندی را بین کشورهای مختلف جهان انجام می‌دهد.
یکی از عوامل مورد بررسی در این شاخص، کیفیت آب لوله‌کشی در کشورهای مختلف است.کشورهایی که با توجه به این شاخص، بهترین کیفیت آب لوله‌کشی را به مردم خود ارائه می‌دهند به شرح زیر هستند:

۱.سوئیس

سوئیس بهترین کیفیت آب آشامیدنی را در اختیار شهروندان خود قرار می‌دهد.بخش منابع آب این کشور اقدامات مختلفی را برای تامین آب آشامیدنی، بدون آلوده‌سازی منابع آب و محیط‌زیست در کشور، انجام می‌دهند.
آب لوله‌کشی‌ این کشور، کیفیتی همانند آب‌های معدنی بطری‌ای دارند.
اما قیمت این آب آشامیدنی لوله‌کشی نزدیک به ۵۰۰ برابر ارزان‌تر از آب‌های معدنی بطری‌ای می‌باشد.

۲.نروژ

نروژ رتبه دوم ارائه بهترین کیفیت آب آشامیدنی به مردم خود را دارد.سیستم‌های آب این کشور برای تهیه آب خالص، خوشمزه، تمیز و سالم تلاش می‌کنند.
در این کشور برنامه هایی برای حفاظت از آب‌های زیرزمینی و دیگر سیستم‌های آبی وجود دارد.
کیفیت آب آشامیدنی در نروژ به طور مکرر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

۳.لوکزامبورگ

در این کشور نزدیک به ۷۱ چشمه وجود دارد که به عنوان منابع بزرگ آب در این کشور شناخته می‌شوند، اما تنها ۳۸ چشمه آن‌ها توسط بخش آب این کشور، برای تامین آب آشامیدنی مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آب‌ها پس از جمع‌آوری در تصفیه‌خانه‌های پیشرفته پاک سازی می‌شوند.تمام مراحل فیلتراسیون با استفاده از سیستم‌های فوق‌العاده تصفیه انجام می‌شود که توانسته این کشور را به سومین آب سالم در جهان ارتقا دهد.

۴.فرانسه

فرانسه با استفاده از راه‌های مختلف، برای افزایش مشارکت بخش خصوصی در حفظ بهداشت و تامین آب خود تلاش می کند. در فرانسه قراردادهای اجاره و امتیازات خاصی برای پیمانکاران خصوصی وجود دارد.

سطح باکتری آب آشامیدنی در دسترس شهروندان این کشور، بسیار پایین می‌باشد و به همین دلیل این کشور توانسته است این رتبه را کسب کند.

۵.اتریش

آب لوله‌کشی کشور اتریش از آب‌های زیرزمینی و چشمه‌ها تامین می‌شود.برای محافظت از این منابع آب، کشور اتریش قانون قوی آب اتریش را تنظیم کرده‌است.بر اساس این قانون ۹۰ درصد مردم اتریش قادر هستند تا آب مورد نیاز خود را از تاسیسات آبرسانی دولتی تامین کنند.

عرضه آب آشامیدنی با کیفیت بالا با توجه به قوانین اتریش اجباری است.

۱۳۹۲/۷/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...