نسخه چاپی

نفوذ هكرهای ایرانی به رایانه نیروی دریایی آمریكا

مقامات آمریكا روز جمعه اعلام كردند هكرهای ایرانی به سیستم رایانه‌ای غیر محرمانه نیروی دریایی آمریكا كه خدمات رایا‌نامه و اینترانت ارائه می‌كرد، نفوذ كردند.

به گزارش نما به نقل از یونایتدپرس، نشریه وال‌استریت ژورنال در این باره نوشت مقامات آمریکا اعلام کردند شواهدی دال بر دسترسی هکرها به اطلاعات حساس، وجود ندارد، با این حال، این مقامات از افزایش اهداف هکر‌ها نگرانند. بگفته مقامات آمریکا، هکرها پیشتر پایگاه‌های اینترنتی شرکت‌های انرژی و بانک‌ها را هدف قرار داده بودند.

منابع آگاه در گفتگو با وال استریت ژورنال اعلام کردند جزئیات این نفوذ اینترنتی به اطلاع چاک هیگل وزیر دفاع و ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا رسیده است و آنها نسبت به این مسئله واکنش نشان خواهند داد.

وزارت دفاع آمریکا نفوذ هکرهای ایرانی‌ را به سیستم رایانه‌ای نیروی دریایی تایید نکرد.

در این حال، یک سخنگو در این باره گفت:«ما این اقدامات (نفوذ به پایگاه‌های اینترنتی) را جدی می‌گیریم و از هر یک از آنها درس خواهیم گرفت.»

مقامات آمریکایی اعلام کردند هک کردن سیستم رایانه‌ای نیروی دریایی نشان می‌دهد قابلیت‌های رایانه‌ای ایران احتمالا از حد تصور آژانس‌های امنیتی آمریکا بیشتر است.

خبرها در خصوص نفوذ هکرهای ایرانی به سیستم رایانه‌ای نیروی دریایی آمریکا زمانی منتشر شد که حسن روحانی رئیس جمهور ایران به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در خصوص از سر گیری مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای پیشنهاد داده است.

۱۳۹۲/۷/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...