نسخه چاپی

دكتر روحانی استراتژی عزت، حكمت، مصلحت را عملیاتی كرد

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینكه آمریكا به نقش و نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه اذعان دارد، گفت: دكتر روحانی نشان دادند می‌توان استراتژی عزت، حكمت و مصلحت را عملیاتی كرد.

به گزارش نما، "غلامعلي دهقان" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سفر اخير رئيس‌جمهور كشورمان به نيويورك، گفت: ديپلماسي جديد جمهوري اسلامي در سياست خارجي همان راهبرد پيشنهادي "مقام معظم رهبري"مبني بر "نرمش قهرمانانه" بوده كه امروزه شاهديم برخي از معاندين تبديل به مخالفين و بخشي از مخالفين به موافقين راهبردهاي سياست جمهوري اسلامي ايران شدند ؛ واقعيت اين است كه دكتر روحاني نشان دادند مي‌توان استراتژي عزت، حكمت و مصلحت را عملياتي كرد.

سخنگوي حزب اعتدال و توسعه با بيان اينكه دكتر روحاني نشان دادند عزت ايراني را فقط مي‌توان با حكمت و مصلحت به پيش برد، اضافه كرد: اقتضاي حكمت آن است كه در سياست خارجي دشمن‌تراشي نكرده و هزينه نظام را بالا نبريم، همچنين اقتضاي مصلحت آن است كه با ادبيات سنجيده، متين و وزين از جمهوري اسلامي و سياست‌هاي آن دفاع نماييم كه همه اين موارد در نطق‌هاي رئيس‌جمهور رعايت شد.

وي با بيان اينكه مواضع رئيس‌جمهور منتخب ملت نشان مي‌دهد جمهوري اسلامي هيچگاه از اصول خود خارج نشده، تصريح كرد: دكتر روحاني با رعايت ادب و متانت مواضع خود را اعلام كرد ،ضمن اينكه همه قرائن و شواهد گوياي اين است كه سفر دكتر روحاني پربركت و خير بوده و نتايج ملموس آن در آينده‌اي نزديك بيشتر خود را نشان خواهد داد.

دهقان با اشاره به دست‌آوردهاي اين سفر، ادامه داد: سياست‌مداران آمريكا و شخص رئيس‌جمهور اين كشور بر مواضع جمهوري اسلامي مهر تاييدي زد آنجا كه وي خواهان آن شد حق ايران هسته‌اي در راستاي مقاصد صلح‌جويانه و مسالمت‌آميز را مي‌پذيرد.

وي با بيان اينكه تاييد اوباما بر فتواي مقام معظم رهبري براي رسيدن به تفاهم با جمهوري اسلامي ناباورانه بود، تاكيد كرد: اين نشان مي‌دهد كساني كه روزي خواهان براندازي نظام بودند امروز به اين جمع‌بندي رسيده‌اند كه جمهوري اسلامي نظامي نهادينه شده، داراي عمقي استراتژيك در منطقه حساس خاورميانه است، بنابراين جمهوري اسلامي ايران اگر بتواند همانند سه دهه گذشته با انسجام دروني و وفاق ملي حركت كند باز هم مي‌تواند افق‌هاي جديدي را مدنظر قرار داده و به آن‌ها برسد.

سخنگوي اعتدال و توسعه در پايان خاطر نشان كرد: همگرايي توده‌هاي ميليوني مردم همراه با مقام معظم رهبري و ديگر قواي تصميم‌ساز كشور سبب يك پيروزي درخشان سياسي براي ملت ايران شده است، بنابراين بايد اختلاف‌افكني و بزرگنمايي مسائل حاشيه‌اي از بين برود.

۱۳۹۲/۷/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...