نسخه چاپی

مسابقات قهرماني بسكتبال نوجوانان آسيا؛

یك سرمربی زن در میان 13 مرد/ سرمربی چین تایپه: با رأی مردان سرمربی نوجوانان شدم

در میان تمام مربیان مرد حاضر در مسابقات قهرمانی نوجوانان بسكتبال آسیا، یك زن هدایت تیم ملی چین تایپه را بر عهده دارد كه تا به حال هیچ باختی هم به حریفان نداده است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، هر چند در میان تیم های خارجی قرار گرفتن سرمربی مرد روی نیمکت تیم های بانوان معمولي است اما برعکس با توجه به اعتماد کمتر به مربیان زن؛ سرمربیگری تیم های آقایان به زنان واگذار نمی شود.

سیه یو چوان، سرمربی تیم بسکتبال چین تایپه یکی از موارد استثنایی است که نه تنها به عنوان تنها سرمربی زن در مسابقات زیر 16 سال تهران حضور دارد بلکه تابه حال تمام بازیهای خود را با برد پشت سر گذاشته و به خصوص در دیدار با فیلیپین تعویض های به موقعی داشته و به خوبی تیم را هدایت کرد.

چین تایپه شب قبل هم در دیدار با سوریه 80 بر 69 برنده شد.

*برخی مدارس به بازیکنان اجازه بازی ندادند

یو چوان در پاسخ به اینکه چطور به عنوان سرمربی نوجوانان چین تایپه انتخاب شد توضیح می دهد: من در سطح دبیرستان و دانشگاه ها مربیگری می کنم اما برای تیم ملی جمعی از مربیان مرد رأی به سرمربیگری من دادند.

وی امیدوار به قرار گرفتن در رده های بالا است، اما از غیبت بازیکنان خوبش به خاطر شرایط مدرسه ناراحت است و می گوید: از یک طرف برخی بازیکنان سن 16 سال را پشت سر گذاشته و امکان شرکت در مسابقات را نداشتند و از طرف دیگر بازیکنانی از مدارس مختلف بودند که اجازه حضور در تیم ملی را پیدا نکردند.

سر مربی چین تایپه نحوه ارتباط خود با بازیکنان را متفاوت می داند و تشریح می کند: من پیش از هر چیز سعی می کنم با بازیکنان ارتباط برقرار کنم و مثل مادر آنها رفتار می کنم.

ضمن اینکه دیدگاه بازیکنان نسبت به بازی بسکتبال برایم مهم است. یو- چوان که در بین مربیان چین تایپه از احترام بالایی برخوردار است تأکید می کند که ارتباط زیادی با مربیان دیگر حاضر در بازیها ندارد اما برای مربیان مرد هم مقابله با وی جالب است.

وی ابراز امیدواری کرد که ادامه بازیها را هم با همین روند برد پشت سر گذاشته و یکی از جایگاه های بالا را به دست آورد./مح

۱۳۹۲/۷/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...