نسخه چاپی

نظر بشار اسد درباره رابطه ایران و آمریكا

رئیس جمهوری سوریه ضمن استقبال از قطعنامه شورای امنیت درباره سلاح شیمیایی كشورش، بر پایبندی دمشق به تعهدات خود تاكید كرد.

به گزارش نما به نقل از شبکه روسیاالیوم، بشار اسد در گفتگو با یک رسانه ایتالیایی تاکید کرد: سوریه به قطعنامه شورای امنیت درباره سلاح شیمیایی سوریه احترام می گذارد.

رئیس جمهوری سوریه بیان کرد: ما قبل از اینکه این قطعنامه صادر شود به معاهده منع گسترش سلاح شیمیایی پیوستیم. بخش اصلی از طرح سوریه به اراده ما مربوط می شود موضوع به صدور قطعنامه مربوط نمی شود بلکه به خواست و اراده ما ارتباط دارد.

وی افزود: ما اراده انجام آن را داریم، زیرا ما در سال 2003 به شورای امنیت برای رهایی منطقه خاورمیانه از سلاح شیمیایی پیشنهادی ارائه کردیم.

بشار اسد بیان کرد: ما به معاهده پایبند خواهیم بود، زیرا تاریخ ما گواه پایبندی مان به همه معاهداتی است که امضا کرده ایم . سوریه به همه بندهای معاهده پایبند است و مخالفتی با آن ندارد.

وی درباره شیوه نابودی تسلیحات شیمیایی سوریه گفت: این به سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی بر می گردد و وظیفه دمشق فراهم آوردن تسهیلات لازم در این زمینه است.به اعتقاد من موضوع به مسائل تکنیکی و چگونگی حضور در مکانهای نگهداری سلاح شیمیایی به ویژه با توجه به کارشکنی های احتمالی تروریستها در این زمینه مربوط می شود.

اسد گفت: ما از ابتدای بحران گفته ایم که راه حل سیاسی مهم است، اما تا زمانی که تروریسم وجود دارد نمی توان انتظار داشت که راه حل سیاسی همه مشکلات را حل کند، اما با وجود این ما باید به راه حل های سیاسی توجه کنیم.

۱۳۹۲/۷/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
0
0
۱۳۹۲/۷/۷
ميشه بگين نظرش درباره رابطه ايران و آمريکا کجاي متن بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...