نسخه چاپی

بستنی كه 8 میلیون تومان آب خورد!

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران‌بزرگ از دستگیری كلاهبرداری خبر داد كه با شكار مالباختگان در فرودگاه امام‌خمینی (ره) و مهرآباد از آنها سرقت می‌كرد.

به گزارش نما، سرهنگ محمد مهدی کاکوان در گفت‌وگو با ایسنا،در تشریح جزئیات این خبر گفت: در ششم شهریورماه امسال زنی 43 ساله به نام «سارا» با مراجعه به پلیس فتای پایتخت، عنوان داشت که مبلغ 8.5 میلیون تومان از حساب وی برداشت شده است.

وی با بیان اینکه این مالباخته در تحقیقات پلیسی عنوان داشت که به هیچ فردی مظنون نیست، گفت: پلیس در بررسی‌های اولیه حساب بانکی این زن دریافت که این مبلغ پول از طریق اینترنت بانک جابجا شده که در بررسی‌های تکمیلی از مالباخته مشخص شد که این زن رمز اینترنت بانک ندارد اما این پول از طریق درگاه اینترنت جابجا شده است.

رییس پلیس فتای تهران با بیان اینکه با توجه به پیچیدگی پرونده، تحقیقات پلیسی کارآگاهان پلیس فتا آغاز شد، گفت: سرانجام پس از دو روز، ماموران بر اساس اظهارات «سارا» دریافتند که وی چندی پیش حین بدرقه فرزندش به ایتالیا، در فرودگاه اما‌م‌خمینی (ره) با مردی آشنا شده است.

کاکوان با بیان اینکه «سارا» در اظهاراتش عنوان داشت که برای بدرقه فرزندش که برای ادامه تحصیل به میلان سفر کرده، به فرودگاه امام‌خمینی (ره) رفته بودند که در آنجا به دلیل حالات نگرانی که در وی بروز کرده بود، مردی حدود 40 ساله به او نزدیک و عنوان داشت که فرزند وی نیز برای تحصیل در میلان زندگی می‌کند، گفت: بررسی‌ها نشان داد که این مرد برای راهنمایی «سارا» در مورد نحوه ارسال پول و اقلام ضروری فرزندش، با وی در یک کافی‌شاپ قرار ملاقات گذاشته است.

وی با بیان اینکه «سارا» در ادامه اظهارات خود عنوان داشت که در روز قرار ملاقات با این مرد، وی پس از تاخیر چند دقیقه‌ای عنوان کرد که کیفش حاوی گوشی تلفن‌همراه، پول و اسناد و مدارکش توسط سارقان کیف‌قاپ ربوده شده است، گفت: با توجه به ادعای این مرد، مالباخته کارت عابربانکش را برای پرداخت پول بستنی در اختیار وی قرار می‌دهد که بررسی‌ها نشان داد این مرد در هنگام استفاده از دستگاه POS اقدام به فعال‌کردن رمز اینترنت بانک مالباخته کرده و از این طریق مبلغ 8.5 میلیون تومان را به سرقت برده است.

رییس پلیس فتای تهران با بیان اینکه هیچ‌گونه سرنخ یا آدرسی از هویت این سارق در دست نبود، گفت: مالباخته در اظهاراتش عنوان کرد که پس از آن دیدار، با این مرد ملاقاتی نداشته و آدرسی یا حتی شماره تلفنی نیز از وی در اختیار ندارد که سرانجام با توجه به حساسیت موضوع که احتمال وجود پرونده‌های این چنینی وجود داشت، کارآگاهان با استفاده از مهندسی معکوس و تحقیقات فنی در فضای مجازی هویت متهم که «مهدی» 36 ساله بود را شناسایی کردند.

وی با بیان اینکه کارآگاهان پلیس فتا توانستند «مهدی» را در حین اغفال زنی دیگر دستگیر کنند، گفت: پس از دستگیری «مهدی» مشخص شد که وی پیش از این مبلغ سه میلیون تومان نیز از یک زن دیگر بدین شیوه کلاهبرداری کرده است.

کاکوان با بیان اینکه بررسی سوابق این متهم 36 ساله نشان داد که وی دارای سوابق متعددی در زمینه کلاهبرداری است، گفت: بررسی‌ها نشان داد که این کلاهبردار، طعمه‌های خود را در فرودگاه مهرآباد و امام‌خمینی (ره) و در میان بدرقه‌کنندگان انتخاب کرده است.

رییس پلیس فتای تهران با بیان اینکه این متهم تحت عناوینی همچون «وکیل» یا «تاجری» دارای ارتباطات خاص در خارج از کشور، خود را به مالباختگان معرفی می‌کرد، گفت: این کلاهبردار بدین شیوه (ربوده‌شدن کیف و دریافت کارت عابربانک زنان و فعال‌کردن رمز اینترنت بانک از طریق دستگاه POS) اقدام به سرقت از زنان می‌کرد.

وی با بیان اینکه این کلاهبردار با اتکا بر خوش لباسی و قدرت روابط عمومی بالا توانسته بود از مالباختگان کلاهبرداری کند، گفت: بارها به افراد توصیه شده که در نگهداری کارت‌های عابربانک خود دقت لازم را داشته باشند، اما با توجه به اطلاعات این پرونده لازم به ذکر است که دارندگان کارت‌های حساب توجه داشته باشند که به وسیله دستگاه POS می‌توان اقدام به فعال‌سازی رمز اینترنتی کرد و بر همین اساس نباید کارت عابربانک در اختیار افراد متفرقه قرار گیرد.

۱۳۹۲/۷/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...