نسخه چاپی

درود بر بانوي ورزشكار ايراني

پاسخ منفی دختر با غیرت ایرانی به عربها

عکس خبري -پاسخ منفي دختر با غيرت ايراني به عربها

زهره خالقی ، ورزشكاری كه به خاطر غیرت ایرانی اش ، از حضور در لیگ بسكتبال كشور امارات متحده عربی موسوم به خلیج ع.ر.ب.ی ، خودداری ورزید .

زهره خالقی بازیکن تیم ملی بسکتبال بانوان کشور مان به این علت که لیگ باشگاهی کشور امارات نام جعلی خلیج ع.ر.ب.ی را بر خود دارد از حضور در آن لیگ و بازی در یکی از تیم های آن کشور خودداری نموده است .به گزارش نما به نقل از «تابناک»، خالقی، بسکتبالیست ملی‌پوش کشورمان در گفتگو یی گفت : سال گذشته از تیم میلان ایتالیا پیشنهاد داشتم اما به دلیل رعایت حجاب اسلامی پاسخ منفی دادم در ضمن دعوت یکی از باشگاه‌های اماراتی را به دلیل نام مسابقات(خلیج ع.ر.ب.ی) و حمایت از نام خلیج فارس رد کردم .

زهره خالقی با 188 سانتی‌متریکی از بلندقدترین بازیکنان تیم ملی است البته این در حالی است که او مي‌گوید در میان دختران نوجوانی که برای طرح استعدادیابی آمده‌اند بازیکنان زیادی با قد بالای 190سانتی‌متر هم وجود دارند.زهره که 11 سال است بسکت بازی مي‌کند معتقد است که پرورش بلندقدترین‌ها مي‌تواند کمک زیادی به تیم ملی کند.


البته گرایش زهره به سمت بسکتبال هیچ ارتباطی به قد بلند و علاقه او به این رشته ورزشی نداشته،بلکه بهترین بازیکن تیم ملی بسکتبال به توصیه معلم ورزش دوران دبیرستانش به این رشته ورزشی گرایش پیدا کرده است


خالقی جزو نخستین بسکتبالیست‌های نسل جدید است که شانس حضور در مسابقات بین‌المللی را هم پیدا کرده است.


وی با اطمینان از موفقیت زنان بسکتبالیست ایران صحبت مي‌کند و در گفتگو با «نسیم» گفت:«اینطوری که پیش مي‌رود من مطمئنم که ما به جایگاه خوبی در آسیا مي‌رسیم و پیشرفت خوبی دربسکتبال خواهیم داشت .


به هر حال بازیکن تیم ملی بسکتبال بانوان کشور مان با این تصمیم شجاعانه بخاطر احترام به نام خلیج فارس بیش از پیش ارزش خود را نمایان کرد ، لازم است از چنین ورزشکاران باغیرت ایرانی تقدیر شود


در ضمن پیشنهاد می شود در مقابل گستاخی اماراتی ها فوتبالیستهای ایرانی بعنوان اعتراض لیگ امارات را تحریم کنند .


گفتنی ست در حال حاظر پژمان نوری و محمدرضا خلعتبری به ترتیب در تیمهای الامارات و النصر امارات بازی می کنند .


۱۳۹۱/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...