نسخه چاپی

هاشمي خبر داد

تصویب 5 بند از طرح احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور در كمیسیون برنامه و بودجه

عضو كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینكه پارلمان برای احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور منتظر لایحه دولت نمی‌ماند، گفت: با تصویب كلیات این طرح در كمیسیون برنامه، تا كنون 5 بند از طرح یك فوریتی احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور در كمیسیون برنامه به تصویب رسیده و احتمالاً كار بررسی طرح فوق تا هفته آینده به اتمام می‌رسد.

به گزارش نما، سيد عبدالکريم هاشمي نخل ابراهيمي نماينده مردم ميناب، رودان و جاسک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، از بررسي طرح احياي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور در کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خبر داد و گفت: تا کنون 5 بند از طرح يک فوريتي احياي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور که عمدتاً درباره شرح وظايف اين سازمان است در کميسيون برنامه به تصويب رسيده و احتمالاً کار بررسي طرح فوق تا هفته آينده به اتمام مي‌رسد.

وي در ادامه اظهار داشت: کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات به عنوان کميسيون اصلي و کميسون‌هاي اقتصادي و اجتماعي به عنوان کميسيون‌هاي فرعي در حال بررسي اين طرح هستند که پس از اتمام بررسي‌ها در کميسيون‌هاي مربوطه طرح فوق براي تصويب نهايي به صحن علني خواهد رفت.

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در خردادماه سال جاري يك فوريت طرح تشكيل سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور را که به امضاي 225 نفر از نمايندگان رسيده بود را تصويب كردند.

بر اساس اين طرح نمايندگان خواستار ادغام معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي و معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهور و تشكيل مجدد سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور شدند.

با تشكيل اين سازمان وظايف اصلي اين سازمان تهيه و تنظيم بودجه كل كشور و ارزيابي عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي در اجراي بودجه و تهيه برنامه پنجساله پنجم توسعه است.

در صورت تصويب نهايي اين طرح، تشكيلات كلي سازمان مديريت حداكثر ظرف سه ماه مجددا احيا خواهد شد.

شايان ذکر است محمد باقر نوبخت، سخنگوي دولت پيش از اين از ارائه لایحه احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به مجلس خبر داده بود.

۱۳۹۲/۷/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...