نسخه چاپی

اظهارات رضایی در مورد مذاكره ایران و آمریكا

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار كرد: به آینده مذاكرات ایران و آمریكا خوشبین هستم و معتقدم تغییرات اساسی در روابط این دو كشور شكل خواهد گرفت.

به گزارش نما، محسن رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در 10 سال گذشته وقوع اتفاقاتی همچون حمله آمریکا به عراق و جنگ اسرائیل و فلسطین و حمایت ایران از دولت جدید عراق و مساله غزه، منجر به تبدیل شدن ایران از یک قدرت داخلی به یک قدرت منطقه‌ای شد.

وی افزود: ایران بواسطه این اتفاقات، اقتدار کسب کرده است که متناسب با آن باید در سیاست خارجی خود تغییراتی ایجاد کند تا با حفظ ارزش‌های انقلاب در عرصه جهانی حضور یافته و وارد فاز جدیدی از روابط خارجی در عرصه بین‌الملل شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین اظهار کرد: ایران با ایجاد تعامل با قدرت‌های جهانی و آمریکا نقش خود را در منطقه بهتر ایفا خواهد کرد و این تعامل، اهدافی چون محو سلاح‌های شیمیایی و اتمی، برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی و رفع ناامنی‌های بوجود آمده در منطقه را دنبال می‌کند.

رضایی با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی روحانی و اوباما نیز گفت: مکالمه اخیر روحانی و اوباما حمل بر نرمش قهرمانانه بوده و البته جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب نیز چندین مورد همچون آزادی گروگان‌های آمریکایی را تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه "به آینده مذاکرات ایران و آمریکا خوشبین هستم"، افزود: معتقدم تغییرات اساسی در روابط ایران و آمریکا شکل خواهد گرفت و اگر آمریکا اجازه ندهد مذاکرات به بن‌بست برسد، این می‌تواند یک موفقیت بزرگ برای این کشور باشد.

رضایی در ادامه، به انتخابات اخیر ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: غرور، عامل اصلی شکست اصولگرایان در انتخابات بود.

وی در برابر این پرسش که "در صورت پیروزی در انتخابات، آیا با آمریکا مذاکره می‌کردید؟" پاسخ داد: در صورت پیروزی در انتخابات، به نوعی دیگر با ایجاد یک فضای مانور در سیاست خارجی، به سوی اهداف تعیین شده حرکت می‌کردیم. شکل اجرا و نحوه مذاکره با آمریکا به سلیقه خود رئیس‌جمهور است ولی سیاست‌های کلی را رهبری تعیین می‌کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان، راهکار مقابله با ایران‌هراسی را روشن کردن اهداف جمهوری اسلامی ایران برای جهانیان دانست و تصریح کرد: تحقق این اهداف باید بصورت طرح مدل و با مشارکت کشورهای منطقه انجام شود.

۱۳۹۲/۷/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...